2008-03-05, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Jag tror att du har missuppfattat konceptet om yttrandefrihet.
Varför menar du det? Bl a förtal och ärekränkning av individ är två företeelser som kan leda till juridiska konsekvenser. Yttrandefrihet innebär inte att du är fri att säga eller göra vad du vill.
Citera
2008-03-05, 19:23
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Varför menar du det? Bl a förtal och ärekränkning av individ är två företeelser som kan leda till juridiska konsekvenser. Yttrandefrihet innebär inte att du är fri att säga eller göra vad du vill.
Inte göra, men riktig yttrandefrihet innebär faktiskt att man får säga vad man vill. Detta fenomen har vi dock inte i Sverige, men det är en annan debatt.

För att summera dig, och säg gärna till vart jag misstar mig, så anser du alltså att man förstås ska få diskutera en enskild blog, men inte om man startar tråden för att säga taskiga saker om den eller skribenten som ligger bakom den? Det är dessutom förtal att prata om saker som hon själv delat med sig?

Jag försår vart du vill komma, men jag hoppas samtidigt att du förstår att du inte riktigt tänkt igenom din ståndpunkt. Såvida du inte förespråkar smakpoliserier och liknande otrevligheter.

Går det ens att ha en ärlig åsikt om den bloggen utan att säga någonting negativt? Sanningen är ganska elak, speciellt hennes. Du kanske vill att vi ska behandla henne som ett litet barn och låtsas vara stolta å hennes vägnar för att hon faktiskt lyckats sätta på en dator och koppla upp sig på internet? För de positiva aspekterna med hennes blogg stannar faktiskt där, förutsatt att man inte är av åsikten att världen hade varit en bättre plats om hon inte fick tillgång till internet, om än tråkigare.

EDIT: Kan dock hålla med om att Roger gick lite väl långt några gånger, han är bättre när han håller sig till subtil, tyken humor istället för att önska livet av folk.
Senast redigerad av Scramble 2008-03-05 kl. 19:38.
Citera
2008-03-07, 14:43
Bannlyst
Läser ni den aktuella tråden nu så har den
ju tagit en lite annan vändning, där många
försöker hjälpa "mysmamman84" och hon
skriver även att hon inte tar åt sig av alla
påhopp (även om jag har svårt att tro det)
Citera
2008-03-07, 14:51
Medlem
pilottos avatar
Jaha då blev det en tråd till om "mysmamman84"
Citera
2008-03-08, 16:14
Bannlyst
jag tror mysmamman84 kommer ta över både Metro och Flashback!
Citera
2008-03-08, 16:22
Medlem
Mad monks avatar
Därför att det finns mentala dvärgar som gillar sånt här. FB är som ett zoo vissa avdelningar är bätttre än andra.
Citera
2008-03-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix

Hänvisningar till lagar i ett land som inte har yttrandefrihet ter sig något lustiga i en diskussion om yttrandefrihet.

Yttrandefrihet innebär just att man får yttra vad man vill.
Citera
2008-03-09, 11:20
Bannlyst
Banna mysmamman84

Hon startade tre identiska trådar när den första låstes.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10292593&postcount=1408

http://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=241394
Citera
2008-03-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmsweet
jag tror mysmamman84 kommer ta över både Metro och Flashback!

Vad får dig att tro det?
Citera
2008-03-09, 18:04
Medlem
Memnoks avatar
Som andra redan skrivit i denna tråd så kom tråden om WT att bara handla om den aktuella bloggen, därför var det naturligt att splitta ut den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in