2008-06-25, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Så du menar att barn lämnas ALDRIG till adoptionsbyråer av ensamstående mammor?

Men hallå! Någon hemma där???????

Vi pratar om ett skede där graviditeten är i sin linda. Skillnaden mellan att ha det lilla livet i magen och att inte ha det...
Citera
2008-06-25, 19:13
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilda Matilda
Men hallå! Någon hemma där???????

Vi pratar om ett skede där graviditeten är i sin linda. Skillnaden mellan att ha det lilla livet i magen och att inte ha det...

Det jag besvarade var "kvinnor kan inte lämna sitt barn, det har naturen sett till". Kvinnor kan göra abort när "det lilla livet" (löjligt sentimental benämning på ett foster) är i livmodern, och barnet kan även lämnas till adoption efter att det är fött. Både aborter och adoptioner sker så kvinnor KAN VISST lämna sitt barn, naturen har inte sett till ett skit...
Citera
2008-06-25, 21:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Inte jag heller!

Va fan har det med den här diskussionen att göra

Fattar du vad vi pratar om eller???

Sterilisera dig för helvete! Kräv din rätt att slippa göra en tjej med barn!!!

Eller kräv rätten till juridisk abort och visa för hela världen vilken jävla klantskalle du är som inte klarar det alla brandmän klarar - snabb utryckning

Ehm, är du läskunning överhuvudtaget?

""Skulle inte tveka en sekund om jag fick veta att jag var på smällen, inte en jävla sekund.""

Jag måste ha missatnåt radikalt på biologin, för jag har på nåt sätt fått för mig att snubbar (som du på nåt j-la vrickat vänster läst ut det till att jag skulle vara trots inlägget du citerade) inte kan bli på smällen...

Sist jag kollade så kunde en kvinna inte göra en tjej med barn, inte heller lär väk kvinnor vara nå vidare duktiga på "snabba utryckningar"...

Så tips, LÄS FÖR I HELVETE INNAN DU SVARAR! och fösök iaf koppla i närheten av rätt även on läsförståelsen visst inte är den bästa...
Senast redigerad av Sereena 2008-06-25 kl. 21:09.
Citera
2008-06-25, 21:07
Medlem
Sereenas avatar
Dubbel
Citera
2008-06-26, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ehm, är du läskunning överhuvudtaget?

""Skulle inte tveka en sekund om jag fick veta att jag var på smällen, inte en jävla sekund.""

Jag måste ha missatnåt radikalt på biologin, för jag har på nåt sätt fått för mig att snubbar (som du på nåt j-la vrickat vänster läst ut det till att jag skulle vara trots inlägget du citerade) inte kan bli på smällen...

Sist jag kollade så kunde en kvinna inte göra en tjej med barn, inte heller lär väk kvinnor vara nå vidare duktiga på "snabba utryckningar"...

Så tips, LÄS FÖR I HELVETE INNAN DU SVARAR! och fösök iaf koppla i närheten av rätt även on läsförståelsen visst inte är den bästa...

Bered dig på en chock, men killar kan faktiskt uttala sig om vad de skulle ha gjort OM de vore tjej.

Så att du säger att du inte skulle tveka en sekund... behöver INTE betyda att du är tjej.

Men det förändrar ingenting.

Jag skulle inte heller tveka...

Det har fortfarande inget med den här diskussionen att göra!
Citera
2008-06-26, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Det jag besvarade var "kvinnor kan inte lämna sitt barn, det har naturen sett till". Kvinnor kan göra abort när "det lilla livet" (löjligt sentimental benämning på ett foster) är i livmodern, och barnet kan även lämnas till adoption efter att det är fött. Både aborter och adoptioner sker så kvinnor KAN VISST lämna sitt barn, naturen har inte sett till ett skit...

Men fattar du inte skillnaden mellan om en kille och en tjej, om hon är med barn???? Tjejen kan inte bara gå iväg INNAN hon gjort abort eller fött barnet! Det kan killen!!!

Om man pratar om ett skede där tjejen är med barn, då kan hon inte bara gå iväg, på samma sätt som killen. Han behöver inte göra abort eller adoptera!

Comprende???
Citera
2008-06-26, 09:58
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Men fattar du inte skillnaden mellan om en kille och en tjej, om hon är med barn???? Tjejen kan inte bara gå iväg INNAN hon gjort abort eller fött barnet! Det kan killen!!!

Om man pratar om ett skede där tjejen är med barn, då kan hon inte bara gå iväg, på samma sätt som killen. Han behöver inte göra abort eller adoptera!

Comprende???

Ja om mannen ska kunna abortera sitt barn juridiskt så ska han göras steril om kvinnan blir det efter att ha aborterat ett foster som han inte vill ha. Då börjar vi prata jämlikhet tycker jag.

Ska det vara lika så ska det. Kvinnan ska inte ensam behöva bära bördorna som en abort innebär.
Citera
2009-08-10, 01:47
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Ja om mannen ska kunna abortera sitt barn juridiskt så ska han göras steril om kvinnan blir det efter att ha aborterat ett foster som han inte vill ha. Då börjar vi prata jämlikhet tycker jag.

Ska det vara lika så ska det. Kvinnan ska inte ensam behöva bära bördorna som en abort innebär.

Du är ju helt pantad i skallen. När man läser den här tråden så vill man ju bara slita håret av sig själv på grund av alla de ologiska argument du framför, det här är ju ett bevis på att kvinnor inte kan tänka logiskt.

Juridisk abort är jämställt med en adoption. Ifall en kvinna är så pantad att hon inte skyddar sig själv under en sexuell akt, utan väljer att bli gravid, och dessutom föda ungen till världen när hon själv vet att mannen aldrig ville ha barn, samt att hon inte har råd att underhålla barnet, så ska hon inte heller ha rätt till några pengar från mannen.

Det handlar ju heller inte om att rika människor vill slippa betala, vad är det för idiot-logik? Om kvinnan inte vill ha ungen så gör hon abort. Tänk om hon faktiskt skulle föda barnet iallafall, och ge vårdnaden till mannen, då skulle hon måste betala för ett barn som hon absolut inte vill ha att göra med, det känns väl lite skumt? Men det kommer väl aldrig att hända, då hon kan mörda barnet hur som helst.

Mannen däremot, fattig eller rik, måste betala för barnet som han absolut inte ville skulle födas till världen, då han inte kan göra abort, ej heller frånsäga sig sitt föräldraskap.

Om en kvinna lyckas bli gravid genom att ljuga om att hon äter P-Piller vilket leder till en oskyddad sexuell akt, som sedan leder till en graviditet, så tycker jag det är självklart att mannen ska kunna frånsäga sig sitt ansvar, då han inte har rätt till att göra en abort. När han frånsäger sig sitt ansvar så ger han kvinnan ensam vårdnad om barnet, och är lika mycket förälder som om han adopterat bort barnet, dvs, han frånsäger sig sina rättigheter och skyldigheter.

Med dina argument så bör vi helt avskaffa rätten till abort. Varför ska kvinnan ha möjligheten att mörda barnet innan det ens sett ljuset utanför hennes mage, när mannen inte ens ska få avsäga sig sitt föräldraskap, vilket inte alls skadar barnet, något som en biologisk abort verkligen gör?

Det är ju helt självklart att mannen ska ha rätt till juridisk abort, och därav ge kvinnan alla rättigheter och skyldigheter. Men jag orkar inte argumentera med dig, för du missförstår ju vartannat ord i det du läser och argumenterar ett par miljoner gånger värre än ett riktigt troll.

Du är helt låst i din verklighet och vägrar se situationen från ett annat perspektiv. Det går inte att argumentera med någon som är så instängd i en källare av sina egna tankar som du är.
Senast redigerad av Stormfire 2009-08-10 kl. 01:55.
Citera
2009-08-10, 19:05
Bannlyst
Barn behöver båda sina föräldrar och detta bör lagstiftaren ha som högsta princip, allt annat måste förbli undantag. Barn får ofta själsliga men även vid t ex abort, eller på annat sätt frånvarande förälder.

Det intressanta med juridisk abort är att den berör det extremt politiskt inkorrekta frågan om jämställdhet mellan föräldrar. Det rättsliga läget i Sverige just nu är att fäder inte har något att säga till om efter barnet är fött heller. Detta är en mycket tragisk verklighet som avspeglar sig i självmordsstatistiken för både män och barn. Juridisk abort löser därför ingenting (varför inte juridisk sterilisering ha ha). Möjligen kan man införa att underhållsstödet endast behöver betalas av förälder som träffar sitt barn.

Men det bästa vore naturligtvis om vi kunde få några år till med liberal feminism så att lagen kan ändras till att främja jämlikhet mellan föräldrar. Kvinnor är inte vana att bli fråntagna sina privilegier,( sosse-, vänster-, anarko-, och radikal-) feminism har därför av populistiska skäl gjort avkall på sina jämställdhetsideal för att kvinnorna ska få behålla sitt järngrepp om barnen och familjen. Resultatet är uppslitande vårdnadstvister och barn som inte får träffa sina pappor. Mammor som tillåts misshandla och terrorisera familjer i åratal (kvinnors våld riktar sig nästan uteslutande mot familjemedlemmar).

Man kan lätt få för sig att det skulle vara på något annat sätt, om man bara läser om det i media, på genuskurser eller talar med vänster-jeppar. Då blir det ofta lite ytliga resonemang av typen:
Citat:
Nej! Jag menar inte att vi skall införa obligatorisk juridisk abort. Jag menar att männen redan idag tar så lite ansvar för barn, i förhållande till vad det kostar kvinnor.

Män lever gott på att kvinnorna tar ansvaret i dag. Då menar jag alla män, även de som inte har barn.

Företagen, samhället - lever gott på att kvinnor tar ansvaret för barn.

Makt och ansvar borde gå hand i hand. Vill de inte ta mer ansvar för barn än män gör idag, då skall de inte ha någon makt heller.

Ett komplement till juridisk abort skulle man kunna säga!
Män som försöker ta sitt ansvar som förälder (och då menar jag betydligt mer än något jävla ""ekonomiskt ansvar"") står inför en kompakt vägg av bakåtsträvande. Visst händer det att kvinnor förlorar vårdnadstvister, men knappast med mindre än att de är komplett galna (tänk mamma Valette, kidnappning eller mamma Piper, mordförsök antagligen), och knappt ens då (M. Öberg - barntortyr) .

Se där... en anledning att sluta rösta vänster! Gör som så många andra - rösta i stället för ett modernt samhälle med jämställda medborgare.
Människa - tag ditt ansvar!
Senast redigerad av headsoff 2009-08-10 kl. 19:08.
Citera
2009-08-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz

Varför skulle en kvinna bli steril efter en ''juridiska abort'' som ts skrev om?

Skulle hennes äggstockar helt plötsligt förstöras utav stress eller vadå?

Om en kvinna gör abort enbart pga av att mannen inte vill betala sitt ekonomiska underhåll är hon fan dum i huvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in