Citat:
Ursprungligen postat av Kalohux
Men det är ju samma sak som att säga att du inte vet din jävla nolla!!!!
Att säga att materian har accelererat till en hastighet över ljusets är alltså exakt lika troligt som något annat, så länge ingen vet.
Du tröttnar visst aldrig på att ha fel? Att man inte har lösningen på ett problem innebär inte att alla förslag är lika troliga. Det innebär bara att man inte har lösningen på ett problem. Att materian i en stjärnkollaps skulle accelerera till över ljushastigheten är därmed inte "lika troligt som något annat". Det finns massor med forskning kring kärnkollapssupernovor, både observationer och teoretisk forskning och jag kan med stor säkerhet säga att ingen av denna forskning stödjer din tes om överljushastighet i kollapsen.
Citat:
Jag tror inte att du kan ett jävla dugg, du sitter och googlar eftersom - och luktar illa.
Och dom enda du har blivit intervjuad av, är förmodligen polisen.
Du är välkommen att tro precis vad du vill. Både om mina kunskaper, mina sökvanor och min lukt. Angående polisen så har du rätt i att jag blivit intervjuad en gång, när jag råkade bli vittne till ett krogslagsmål mellan några okända personer. Vet inte riktigt varför du undrade detta, om det har med svarta hål att göra, eller om det bara är att du tycker att mitt liv verkar fantastiskt intressant.
Citat:
Och att påstå att du har minsta förståelse för kromodynamiken, efter att ha skummat igenom samtliga dina tidigare inlägg är ju rent bisarrt!

Ja, jag skulle påstå att jag har viss förståelse av QCD. Inte full förståelse, definitivt inte, men viss. Hur bisarrt du än må tycka att det är.
Citat:
Jag kan erkänna att jag inte fattar det överhuvudtaget, det mesta verkar som formler som man ska lära sig utantill, men du är så jävla korkad, att du inte ens fattar hur svårt det är.
Om du säger att du inte fattar det över huvud taget så får jag väl tro på dig. Att det skulle handla om "formler som man ska lära sig utantill" kan jag dementera. Den typ av fysik ligger mer på gymnasienivå med opedagogiska lärare. Till stor del handlar det om förståelse för de mekanismer som styr den starka kraften. I synnerhet för QCD vid låga eller medelhöga energier är det ytterst viktigt med förståelse av mekanismerna bakom eftersom dessa inte går att beräkna på ett enkelt sätt utan kräver vissa approximationer och modeller som man måste kunna motivera. Det går inte att göra utan grundläggande förståelse.