Har läst igenom tråden nu och det är väldigt fascinerande. Ni ska också ha beröm för att ni förklarar så bra att jag bland annat som har dålig kunskap inom fysik mm förstår.
Men jag har några frågor, det känns som att dom borde vara omöjliga att svara på men ändå kul med lite spekulationer.
Skulle ett svart hål äta upp ett maskhål eller skulle det äta upp det på andra sidan maskhålet? Skulle ett svart hål kunna sugas in i ett maskhål? Jag förstod det som att maskhål förstördes väldigt lätt vid kontakt av materia så det är antagligen svaret på frågan, men jag ställer den ändå

Vad händer om två svarta hål möts? Bildar dom en större eller skulle det bli helt kaos?
Och om min kompis skulle åka innanför händelsehorisonten vid ett svart hål. Så om jag förstod det rätt så stannar tiden där för honom men om jag stod utanför skulle jag fortsätta se honom i realtid bli mindre och mindre för att tillslut försvinna.
Hur skulle det då fungera om jag ringde honom? Säg att det tar 5min från horisonten till att försvinna, i min syn, men 2-3 timmar för honom.
Hade jag uppfattat hans röst som supersnabb och han min röst som supersakta i samtalet?
Ber om ursäkt om frågorna är urdumma
Mvh