2021-12-02, 16:56
Medlem
Soterns avatar
Överdriven machostil är ett tecken på att den i själva verket är bög. En riktig man behöver inte bevisa att han är det.
Citera
2021-12-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hänger inte riktigt med på vad du menar med det. Men att man tog bort preskriptionstiden gäller inte retroaktivt (så funkar det med alla lagändringar) så de brott gubbjäveln begick på 80-90-talen är preskriberade sen länge.
Lojaliteten jag avser är så kopplat till stigmat. Jag är kvinna, jag blev utnyttjad då jag var 12 år. Det blev jag absolut inte hörd om. Ingen trodde jag talade sanning. Han var 35. Hade jag varit 12 år pojke hade jag inte vågat säga ett jack shit. För äckelfaktorn, trovärdigheten etc.
Citera
2021-12-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Överdriven machostil är ett tecken på att den i själva verket är bög. En riktig man behöver inte bevisa att han är det.
Ok..? Men denna tråd handlar väll om de män, specifikt en reel person nu och hans förgripelser mot barn… eller fattar jag fel?
Citera
2021-12-02, 17:03
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Ok..? Men denna tråd handlar väll om de män, specifikt en reel person nu och hans förgripelser mot barn… eller fattar jag fel?

Jo, du har rätt, men diskussionen halkade ju in på en av hans mer kända "offer".
Citera
2021-12-02, 17:04
Medlem
st33rs avatar
Tänkte fråga hur han kunde få hålla på med sitt värv, för hans filmer sågades av kritikerna.
Men efter G och Ingen kan älska som vi och några kampanjarbeten blev det väl inte mer film
Såvitt jag vet.

Hur har han försörjt sig under 90 och 00-talet?

Läste på twitter nån som berättat att han sökt jobb på ett behandlings hem för tonårskillar men fått nobben.
Citera
2021-12-02, 17:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Jadu, 10-15 år sen tror jag, stötte på dom nära Mosebacke, såg ut som typiskt pedofil och förövare.
Jag kände ju igen Hildebrand och tänkte, att han ens visar sig så med tanke på hans rykte, såg inte bra ut.
Jag misstänker att han för det mesta hållit sig i spannet 15-18 men ibland inte kunnat låta bli att gå ner i åldrarna. Men det kan ju ligga så långt tillbaka att det är preskriberat.
Citera
2021-12-02, 17:08
Medlem
Antagligen framstår jag som någon feministrebell här nu. Så fel. Jag är bara genuint förtvivlad över avböner från förövare. Och det jävla trauma man utsätter sitt offer för. Jag som mamma vill inte vare sig min son, dotter eller jag ska behöva utsättas. En avbön i Aftonbladet, vad är det? Det är bara så konstigt. VAD har han mer gjort som får honom just nu, exakt nu berätta?🤔
Citera
2021-12-02, 17:09
Medlem
Har den bestämda uppfattningen (OBS: anekdotiskt, inte vetenskapligt, grundad) att de flesta homosexuella män själva har varit offer för övergrepp i barndomen. En del av dessa tar efter och förgriper sig på minderåriga pojkar, som växer upp och blir homosexuella och den onda cirkeln fortsätter...

Detta fenomen talar man givetvis aldrig om.
Citera
2021-12-02, 17:09
Medlem
trickydicks avatar
MARTINA MONTELIUS har en bra krönika om det hela idag med fokus på relativiseringen.
https://www.expressen.se/kultur/mart...d-pa-pojkarna/

Citat:
Hildebrands kommentar: ”Nejmen om han tyckte väldigt illa om det kunde han ju bara ha åkt hem. Han bodde ju kvar hos mig i flera år, och följde med på resor.”
Kommentaren häver sig in i mig när jag hör den, som om jag blev tvångsmatad med något ruttet. Han lägger fortfarande en del av ansvaret på sitt offer, som var ett barn. Till min sorg har jag hört andra förövare säga liknande saker om barn så unga som tre till sex år. Män som beskriver sina offer som frivilligt delaktiga i det som skett. En argumentation som vi hört till leda i debatten efter metoo – men då har åtminstone alla inblandade varit vuxna.
Citera
2021-12-02, 17:10
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Surprise: Alla hans filmer är skräp.
Nja, är väl inga höjdare men dom är bra som tidsdokument från 80 talet.
Citera
2021-12-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
MARTINA MONTELIUS har en bra krönika om det hela idag med fokus på relativiseringen.
https://www.expressen.se/kultur/mart...d-pa-pojkarna/
Martina är right on spot.
Citera
2021-12-02, 17:13
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Antagligen framstår jag som någon feministrebell här nu. Så fel. Jag är bara genuint förtvivlad över avböner från förövare. Och det jävla trauma man utsätter sitt offer för. Jag som mamma vill inte vare sig min son, dotter eller jag ska behöva utsättas. En avbön i Aftonbladet, vad är det? Det är bara så konstigt. VAD har han mer gjort som får honom just nu, exakt nu berätta?🤔

Men det har ju skrivits en bok, därför har han svarat på journalistens frågor.
Det är inte Staffan som vänt sig till journalisten för att be om avbön i tidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in