Citat:
Ursprungligen postat av Ladybug
Träffade en tokmysig karl på krogen i helgen och det stämde verkligen. Dagen efter snokade jag lite och kollade upp honom på facebook. Det visar sig att han är pappa till två små barn vilka aldrig nämndes under kvällen.
Han är 26, jag är 22. Jag bor fortfarande hemma och pluggar så det känns inte som jag är särskilt vuxen och barn ligger låååångt fram i tiden. På datingstadiet spelar väl hans barn ingen större roll, men om det skulle bli allvar är det ju helt klart en stor grej. Vad ska jag göra? Har ni erfarenhet av att det funkat/inte funkat med partnerns barn?
Vi har messat lite och stämt träff nästa vecka så den dejten blir väl ganska avgörande, men jag vill ha tänkt igenom lite innan iaf.
Har lite erfarenhet av det, och i mitt fall tedde det sig så att jag träffade en urmysig kvinna och sedermera då jag vart djupt förälskad i denna kvinna så vart jag hembjuden till henne på middag för att få träffas hennes barn. Jag kände instinktivt att jag vill inte ha hennes avkomma i mitt liv.
Middagen gick smidigt och hennes barn berättade vad dom gjorde i skolan osv osv. Jag gillade dom fortfarande inte efter middagen , men sedan slog det mig att jag älskade denna kvinna och i paketet ingick 2 barn som jag var tvungen att lära mig att tycka om om det skulle funka.
Det jag ville komma fram till var att oavsett hur mycket jag ej ville ha hennes barn med i bilden så lärde jag mig att omvända negativa tankar till positiva och acceptera att om jag vill älska denna kvinna villkorslöst så var jag också tvungen att acceptera att barnen fanns där och inse att i ett förhållande så kommer jag att kanske få mindre fritid, och i slutändan var det värt det.
Barnen lärde mig så otroligt mycket om ärlighet, villkorslös kärlek, hur man lever för dagen osv osv. Det kanske inte passar alla att hoppa in som ung i ett förhållande där bara den ena har barn, men ge kärleken och killen och speciellt barnen en ärlig chans.
Då kan du sedan med gott samvete säga att du har försökt.
Stort lycka till och ta chansen att leva för kärleken.