Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Är det din sambo som tycker att du lägger dig i på vissa områden, men kräver att du engagerar dig på andra?
Isåfall får du väl säga ifrån. Låter lite som att hon kräver hjälp, men vägrar släppa in dig på riktigt.
Är det barnen som inte vill ha dina synpunkter på gymnasieval och liknande så är det nog bara att ta. Så tror jag många ungdomar är, man (föräldern) duger så länge man inte lägger sig i för mycket
Är det pappan som har synpunkter på vad du gör? Han känner sig förmodligen hotad, men det är ju något din sambo och han måste prata igenom. Vad som är ok för respektive partner att göra.
Vad pappan gör hos sig kan jag inte påverka och gör inte det heller, och framförallt klagar jag inte på hur han agerar inför barnen. Tjejen och jag pratar om det men inte så de hör.
Känner igen det där med duger så länge man inte lägger sig i. Problemet är att motprestationer för månadspeng osv finns inte här. Enklast för mig har blivit att tonåringarna inte hjälper till med någonting, och om de mot förmodan gör det är det plus. Ställ inga krav så kan du inte bli sur har blivit verkligheten.... helt misslyckat.
Tjejen vill nog släppa in mig på riktigt men tycker jag har för höga krav. Jag är mera av stilen, om någon vill ha hjälp så försöker jag hjälpa till HUR man löser det och inte GE svaret vid exempelvis läxor. När det gäller detta har vi problem att prata. Ex. x-antal timmar vid datorn för 14 åring, spricker efter 1 dag, killen har suttit 55 timmar på en vecka vid datorn. Och då var han sjuk en dag. Och jag orkar faan inte ens agera... för att han säger att vad ska han annars göra. Stick och träffa någon kompis, nej alla sitter vid datorn. The lost generation känns det som.
Jag har tidigare haft förmågan att rymma från förhållanden ganska lätt, men här har jag kämpat i 6 år. Hur länge ska man orka, ska jag vänta till de flyttar hemifrån? Den äldsta har pratat om att skaffa barn innan 25!!! faan ska det komma ett barnbarn hit inom 5 år också som man ska vakta när hon är på krogen.
Vinner jag drömvinsten på lotto på onsdag så drar jag nog!