Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Men rent sakligt, varför värderar man ett tjänstemannaliv högre än ett svenssonliv?
Folk som folk anser jag.
Njae. Jag är inte riktigt benägen att hålla med om detta vad gäller polisen i detta fall.
Killen är ute på tjänsteärende i statens tjänst för att hjälpa och skydda dig och oss andra. Att i det läget börja panga på och skjuta ihjäl vederbörande ÄR ett angrepp på hela samhället.
Visserligen är en mördad oavsett yrke tragiskt men när man faller offer för att göra statlig tjänst måste samhället reagera, ganska naturligt eller hur?
Han var ju inte och knackade på dörren bara för att vara social och trevlig.
Det är likadant när dumhuvuden angriper åklagare och domare i deras privata liv. De är satta på sina platser för att beivra överträdelser i samhället och utan en fungerande rättsapparat så havererar samhället.
Sen finns det ju rättshaverister som tar lagen i egna händer och skiter i allt. Men jag tror nog alla är benägna att hålla med om att i det stora hela har vi ett väl fungerande rättsystem.
Tjafsa sen inte om ett o annat fall där du själv tycker du blivit felbehandlad av rättsapparaten, det ligger liksom i sakens natur att en dömd inte gillar domen. Det finns väl inget ställe med så många oskyldiga som på kåken?
I detta fall, släng in gubben och glöm bort var nyckeln är.