2026-03-29, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Oj vilket gammalt inlägg du svarade på. Jag brukar få 1200 kr före skatt ungefär, så ingen jätte bra lön men roligare än andra och uppdrag.

Javisst, kul att dra igång tråden, många är intresserade av yrket.
Du har du ju den lönen jag skrev, och visst kan hockey vara kul att jobba.
Citera
2026-04-01, 05:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chillcami
...

Trygghetsoperatör är inte ett karriärsteg som är unikt för väktare, det kan vem som helst med rätt förutsättningar få jobb

Du verkar ha svårt för att förstå saker och ting. Helt ointressant om det är unikt eller inte för en viss yrkesgrupp.
Trygghetsoperatör är en roll som kan direktrekryteras men som även de som jobbat som väktare kan söka, dvs har byggt på sin kompetens som de annars saknar.
Citera
2026-04-01, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allvetande21
Du verkar ha svårt för att förstå saker och ting. Helt ointressant om det är unikt eller inte för en viss yrkesgrupp.
Trygghetsoperatör är en roll som kan direktrekryteras men som även de som jobbat som väktare kan söka, dvs har byggt på sin kompetens som de annars saknar.

Har du jobbat som både väktare och OV?
En ordningsvakt kan också söka jobb som som trygghetsoperatör och se detta som ett karriärsteg.
Jag känner flera ordningsvakter som har börjat jobba som just trygghetsoperatör.
Citera
2026-04-01, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chillcami

Jag känner flera ordningsvakter som har börjat jobba som just trygghetsoperatör.

Nej det gör du inte. Sluta ljug. En batongapa är en batongapa, oduglig för någonting annat än att leka låtsaspolis.
Citera
2026-04-01, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allvetande21
Nej det gör du inte. Sluta ljug. En batongapa är en batongapa, oduglig för någonting annat än att leka låtsaspolis.

Haha. Snyggt.
Jag förstod faktiskt inte först att du trollade.
Citera
2026-08-02, 18:11
Medlem
Lägger min story här i brist på mer passande tråd. Min retoriska fråga är: vad är det för jävla fel på väktare?

Idag åkte jag hem från ett möte (som frilansare får man stå ut med att jobba på helgen ibland). Jag köpte lite mat samt folköl på vägen hem och när jag gick av vid ett byte så informerades jag av en annan passagerare om att min ryggsäck pissade bira.

Suck. Jag hivade ut matvaror, den läckande drycken samt jobbpapper och dator ur väskan. I lätt panik ropade jag på en av ordningsvakterna jag såg för att fråga om han hade något tips på var jag kan fixa lite hushållspapper samt för att förklara läget. Jag hade inte druckit en droppe, men han blir genast otrevlig och påpekar att jag "luktar alkohol" och kallar dit en kollega. Istället för att hjälpa till måste jag hållas kvar och genomgå ett efterblivet förhör för att reda ut min eventuella fylla.

När han till slut accepterar att jag är nykter så släpps jag, bara för att åter fångas in av hans kollega som undrar varför jag har spillt ut en massa öl på golvet. Öl från burken som pajat i min väska, som jag från början bad om deras hjälp med att hantera men som hann bli en mycket värre situatio genom deras bemötande

Varför tillåts den här yrkesgruppen fortsätta fungera.såhär och när ska den avskaffas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in