2008-03-04, 07:41
Bannlyst
Hejsan!

Jag undrar om det r ngon som vill frklara lite fr mig ang. "Stryktipset" som svenska spel ansvarar fr.

Se denna bild:
http://img442.imageshack.us/img442/9...ktipsetpj5.jpg

Hr ser ni att jag har helgarderat mig i 13 matcher, spelat joker och spelet "Dubbelvinsten" och det kostar 141 SEK. (Systemet jag valt r "U 13-0-105")

--- Hur mycket vinner man d man garanterat fr 13 rtt?

--- Vad innebr "MG" och "U-tecken"? ("U-tecken mste markeras fr att kunna betala spelet")

--- kar det vinstchansen eller vinner man betydligt mer pengar om man valt det dr "MG" eller "U-tecken" som tillgg utver helgardering i talongen lngst till vnster?

"U-tecken", dr kan man vlja ett av alternativen i de 13 matcherna utan ekonomiskt tillgg, men markerar jag 13 st. "MG" s blir slutnotan fr spelet 209 254 903,5 SEK. Jag kan inte p samma match markera bde "MG" och "U-tecken".
Citera
2008-03-04, 08:11
Medlem
Back to Lays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at1981
Hejsan!

Jag undrar om det r ngon som vill frklara lite fr mig ang. "Stryktipset" som svenska spel ansvarar fr.

Se denna bild:
http://img442.imageshack.us/img442/9...ktipsetpj5.jpg

Hr ser ni att jag har helgarderat mig i 13 matcher, spelat joker och spelet "Dubbelvinsten" och det kostar 141 SEK. (Systemet jag valt r "U 13-0-105")

--- Hur mycket vinner man d man garanterat fr 13 rtt?

--- Vad innebr "MG" och "U-tecken"? ("U-tecken mste markeras fr att kunna betala spelet")

--- kar det vinstchansen eller vinner man betydligt mer pengar om man valt det dr "MG" eller "U-tecken" som tillgg utver helgardering i talongen lngst till vnster?

"U-tecken", dr kan man vlja ett av alternativen i de 13 matcherna utan ekonomiskt tillgg, men markerar jag 13 st. "MG" s blir slutnotan fr spelet 209 254 903,5 SEK. Jag kan inte p samma match markera bde "MG" och "U-tecken".

Vill du tjna pengar p spel r det ingen id att ge dig in p Stryktipset. Pinsamt lg utbetalning gr det till ett vrdelst spel.
Citera
2008-03-04, 12:12
Medlem
Det du frsker spela r ett s kallat reducerat system.
Dvs ett antal rader frn ditt system plockas bort och endast ngra f lmnas in. Hmtat frn Svenska Spels hjlp:

Vad r ett reducerat system?
I ett reducerat system har man minskat det antal rader som ett motsvarande matematiskt system skulle innehlla. Chanserna att vinna blir naturligtvis lgre men insatsen minskar ocks avsevrt.

Nr du vljer att kryssa i MG (matematisk gardering) fr en match talar du om att just p den matchen ska inte ngon reducering ske, utan alla kombinationer mste vara med. Drav kar kostnaden fr systemet fr varje MG du har med.

U-tecken r sk utgngstecken, dvs du kan vlja vilken match du tror p mest och kan drfr pverkar teckenfrdelningen vid reduceringen.

Jag hller med om att utdelningen r p tok fr lg fr Stryktipset men tycker nd att det r ett kul spel och en given krydda infr lrdagens matcher p TV eller live nr det r allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in