• 1
  • 2
2010-10-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Grattis till gasspisen! Du kommer aldrig vilja ha el igen. Jag har själv gasspis och så där gör inte min.
I min måste jag hålla in knappen en stund för att ugnen ska tända och hålla sig tänd. Fast det hjälper ju inte dig

Leta upp din infopärm som följer med till lägenheten, där i borde det stå om allt i din lägenhet. Vad heter ugnen? Skriv namnet så kanske nån kan hitta något om den.

gasugnar är fullständigt värdelösa. för att vara från stenåldern är dom förvånansvärt binära; det är 1 eller 0 som gäller (alltså max låga och temperatur, eller ingen låga och ingen temperatur). Men visst, det är ju gott med förkolnade bottnar på allt från gratänger till äppelkakor...
Angående frågan; är det inte möjligtvis så att du kan vrida reglaget fullt åt höger (så att du kommer till stället på reglaget där det visar att du ska tända) och sen vrida vänster till önskad temperatur, utan att gå förbi nollan så att säga?
Citera
2010-10-10, 02:59
Medlem
Snurrens avatar
Ja jag tänkte just skriva att du får vänja dig vid brända bottnar och bleka gratänger, men syrahmannen hann före. Min gratängperiod fick ett abrubt slut när jag hade gasspis, men det är toppen till att steka saker.
Citera
2010-10-10, 12:11
Moderator
rotadents avatar
Eftersom tråden handlar om hur man lagar mat i gasugnen och inte apparaten i sig flyttar jag den till matlagning.

Bostad ---> Matlagning, metoder och redskap

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här