• 1
  • 2
2000-09-03, 16:28
Medlem
Jag har lite frågor inom ämnet. Finns det något företag (postorder kanske?) eller liknande som säljer självmordspiller (givetvis inte under namnet självmordspiller, men t.ex. farliga piller för andra ändamål som dock kan användas till självmord)? Finns det något liknande på apoteket? Finns det utomlands (i europa)?
Om inte, var finns det information om hur man själv 'kokar ihop' en farlig substans?

Med självmordspiller menar jag inte att ta en burk sömnpiller eller liknande överdoseringar, utan något som relativt lite av tar kål på en människa relativt fort (en liten tablett inom några minuter). Gärna smärtfritt, men det är inget krav..
Ett klassiskt filmexempel är ju cyanid, som ju sägs verka ungefär så. Var kan man få tag på cyanid, eller hur tillverkar man det?
Koffein, nikotin eller kaliumjoner ska också fungera har jag hört, men hur får man t.ex. koffein eller nikotin i nog starka doser i tablettform (tabletter som inte förlorar sin funktion under lång tid). Hur får man överhuvudtaget en substans eller vätska i tablettform?

Om någon av er har svar på någon av ovanstående frågor skulle jag vara tacksam för svar.
/Doktor Laaban (det är mitt riktiga namn)
2000-09-03, 17:26
Medlem
Självmordspiller?

Kaliumcyanid eller Natriumcyanid kan du nog köpa på apoteket, om du
kan hitta på ett rimligt användningsområde.
Ingen skön död dock....
2000-09-03, 18:40
Medlem
Självmordspiller?

Är det i tablettform, pulver eller vätska i så fall?
Vad kan man använda det till (förutom självmord), varför säljer dom det på apoteket egentligen? Är det receptbelagt?

Jag har hört att K+ joner ska framkalla en hjärtattack (smärtsamt!), så i fallet Kaliumcyanid, vad är det som dödar? Är det kaliumet eller cyaniden? Hur dödar cyanid egentligen?
2000-09-04, 04:47
Medlem
Självmordspiller?

Slå en signal till NASA om de vill sälja en ampull som deras rymdfarare får :)
2000-09-04, 09:43
Medlem
Självmordspiller?

DU undrar hur cyanid dödar både natrium och kalium cyanid blir vätecyanid i magen det är den som är giftig den dödar väldigt snabbt nåja inom nån minut. Dn stoppar någonting i kroppen komer inte i håg vad just nu men det blir som om du kvävs!
2000-09-04, 18:51
Medlem
Självmordspiller?

Är det någon som kan komma på nåt bra att säga till apotekspersonalen då när man knallar in och vill ha lite cyanid? :)

(inga dumma fjortissvar nu tack, frågan lyder fortfarande ungefär "varför säljer dom det på apoteket egentligen? Är det receptbelagt?")
2000-09-04, 23:46
Medlem
Självmordspiller?

Självmordspiller kan också användas som ett vapen mot andra människors existens - inte bara mot sin egen. Kanske är det viktigare att INTE veta...än att veta?
2000-09-05, 11:01
Medlem
Självmordspiller?

Cyanid blockerar elektronöverföringen mellan cytokrom oxidas och syre och hämmar således ATP syntesen och andningskedjan.

Apoteket säljer mycket kemikalier som inte räknas som läkemedel.
Eter, kloroform mm....
Dom kan även beställa hem det dom inte har hemma.
Nej, cyanid är självklart inte receptbelagt... Varför skulle cyanid förskrivas som läkemedel? :-)

Cyanid kan användas till många reaktioner.
I organisk kemi, t.ex framställning av Nitriler,
2000-09-05, 18:48
Medlem
Självmordspiller?

Chemizten, tack för infon, mycket intressant att veta..

Kan apotekspersonalen vägra att sälja vissa saker till vissa individer? Vad är Nitriler för något (hehe, det _borde_ jag veta eftersom jag läst Kemi A i gymnasiet..:)? Du råkar inte ha några andra små lagliga hemmaprojekt man kan göra som kräver cyanid (att använda som svepskäl för att köpa det)?

Mental: du har en poäng där... hehe :)
2000-09-06, 00:13
Medlem
Självmordspiller?

*nickar vänligen mot Bus-Bosse* Det finns makter som är mycket svåra att hantera. Behövs stort hjärta, brett förstånd och goda vänner att älska för att klara det bra.
2000-09-08, 20:34
Medlem
Självmordspiller?

Får man fråga VARFÖR du vill veta? Ska du göra slut på dig själv eller någon annan? Eller vill du bara ha makten att göra det?
2000-09-09, 03:45
Medlem
Självmordspiller?

*hrrm* näeh, bara i informativt syfte som det heter.. :)

nej, seriöst så vill jag ha möjligheten att göra det, men det betyder inte nödvändigtvis att jag kommer att göra det..

och Chemizten, jag undrar fortfarande lite över vilka hobbykemiprojekt som kan behöva cyanid..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in