2012-03-04, 11:54
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomond
Som sagt, har arbetat inom äldrevården, och får lov att säga att tyvärr, många äldre har det inte speciellt trevligt de sista åren av sitt liv. Mycket av vår moderna sjukvård förlänger visserligen livet, men det betyder inte att de åren man får förlängda är sådär jättetrevliga år.

Själva dödsögonblicket är dock, från det lilla jag sett av den biten (jobbade inte med patienter i slutskedet, var på hemtjänsten vilket snarare är motsattsen), inte speciellt farlig. Det är åren innan som verkar jobbigast.

Har vi gått för långt då, ska man avbryta en livsförlängande behandling i så fall?
Citera
2012-03-04, 12:11
Medlem
Brady12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Därför att du inte är död än. Smärtan existerar i livet eller?

Jaha nu förstår jag vad du menar
Citera
2012-03-04, 13:04
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Tala om för mig hur man skiljer en profet från en person med vanföreställningar. Om du kan ge några övertygande metoder och exempel på hur de tillämpats för att bekräfta ett Guds sändebud lär du ha konverterat nog med själar för att få en fin plats i himlen när du dör.
OT: Uppenbarligen tror du att det aldrig existerat några sändebud. Tror du att profeterna hade vanföreställning och allmänt knäppa, eller var dem riktigt smarta och hittade på en religion?
Citera
2012-03-04, 13:32
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
OT: Uppenbarligen tror du att det aldrig existerat några sändebud. Tror du att profeterna hade vanföreställning och allmänt knäppa, eller var dem riktigt smarta och hittade på en religion?

Låt mig då fråga hur Mormonerna och Scientologerna uppstod?
Citera
2012-03-04, 13:52
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo

Ja och det är ingenting som varken du eller jag kan motbevisa. Vi har bara våra ståndpunkter, och det mest logiska ur min synvinkel är att så är fallet.
Citera
2012-03-09, 19:50
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Är det människor rent generellt, eller människor inom religionen som är svin?
Människor Reint generellt, däribland ledande katoliker och muslimer.
Vi som skriver här är tyvärr den felande länken i den s.k evolutionen och jag inser att Gud inte vill ha fler av oss på andra planeter.

Det är en stor tragik att Gud ens övervägde att vi skulle kunna göra honom stolt men han är antagligen för finkänslig för att visa det förakt människan är värd eftersom han ville se oss som hans avbild.
Citera
2012-03-09, 22:52
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apfhelsin
Det är många som är rädda för döden. Det har vi hört men som jag ser det är de flesta rädda för livet. Det finns knappt några människor som lever livet fullt ut. Vi packar in oss på gym och äter nyttigt för att leva friskt och leva längre men vi vill helst glömma att det oundvikliga börjar dagen då vi föds.

Vi kommer en dag att dö.

Vi har en begränsad tid på denna planet så varför inte leva som nästa dag är den sista. Vad är vi rädda för?
Vad är det som har ett egentligt värde då?

Om vi reducerar våra drifter som fysisk varelse, vad återstår då?
Vem har funnit tex. harmoni genom konsumtion när allt kommit kring egentligen?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in