2012-03-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzmange
Vad vet du eller någon annan, om det finns ett paradis? Det är beklagligt att läsa om tvärsäkra uttalanden om något, som ingen rimligtvis, inte har en blekaste aning om.

1. Det finns vittnen som har varit i himlen och i helvetet och kommit tillbaka. Du kan bland annat söka på "near death experince och heaven eller hell eller både heaven och hell, eller met God eller Jesus"
Citera
2012-03-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan.338089
1. Det finns vittnen som har varit i himlen och i helvetet och kommit tillbaka. Du kan bland annat söka på "near death experince och heaven eller hell eller både heaven och hell, eller met God eller Jesus"

...och det tror du helt sonika på bara för att några påstår det.
Citera
2012-03-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Ingenting är väl inget att vara rädd för. Du upphör att existera lika mycket som du inte var nåt innan du var född. Var det skrämmande innan du kom till också? Så klart inte. En sten är inte rädd för att den inte kan springa omkring och hitta på upptåg. Din döda kropp, som är allt du är efter döden, bryr sig inte ett skit om att vara död. Det jobbiga är möjligtvis att vara på väg att dö om man mår dåligt eller är religiös och inte är säker på om inget, paradiset eller helvetet väntar.

Klart man inte kommer tycka någonting då, man finns inte, sten analogin håller jag helt med om. Men just det är för mig det allra mest skrämmande, tanken på att gå tillbaka till det som var innan man föddes, ingenting. Jag kommer såklart inte bry mig när jag väl är död, men saken är den att jag lever just nu och är livrädd för att inte leva.
Citera
2012-03-03, 23:04
Medlem
Citat:
1. Det är aldrig försent att komma till Paradiset för någon.

Jaså, inte? Jag hade gärna stuckit dit om några år, men med väldigt stor sannolikhet så är det omöjligt för alla. Paradiset existerar tyvärr bara i dina fantasier (troligtvis).
Citera
2012-03-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmkvarken
Klart man inte kommer tycka någonting då, man finns inte, sten analogin håller jag helt med om. Men just det är för mig det allra mest skrämmande, tanken på att gå tillbaka till det som var innan man föddes, ingenting. Jag kommer såklart inte bry mig när jag väl är död, men saken är den att jag lever just nu och är livrädd för att inte leva.

Det är väl när döden knackar på dörren som rädslan och tankarna aktualiseras. Det är ju trots allt,för de flesta, ett fantastiskt äventyr att få finnas till. Jag tror ändock det tråkiga med döden är, när man inte känner sig mätt på livet på grund av kanske låg ålder eller att man har mycket kvar att förverkliga osv. Har man levt ett långt och förnöjsamt liv kan man nog finna sig till rätta med att det måste ta slut en dag.
Citera
2012-03-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzmange
Det är väl när döden knackar på dörren som rädslan och tankarna aktualiseras. Det är ju trots allt,för de flesta, ett fantastiskt äventyr att få finnas till. Jag tror ändock det tråkiga med döden är, när man inte känner sig mätt på livet på grund av kanske låg ålder eller att man har mycket kvar att förverkliga osv. Har man levt ett långt och förnöjsamt liv kan man nog finna sig till rätta med att det måste ta slut en dag.

Det ligger det säkert väldigt mycket i, jag hoppas på att ha väldigt många år kvar att leva och förverkliga mina drömmar på.
Citera
2012-03-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmkvarken
Det ligger det säkert väldigt mycket i, jag hoppas på att ha väldigt många år kvar att leva och förverkliga mina drömmar på.

Lycka till
Citera
2012-03-04, 03:12
Medlem
Brady12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Han menar smärtan från en eventuell skada eller sjukdom. Inte många som bara fridfullt somnar in utan att må ordentligt dåligt den sista tiden trots allt.

Exakt. Min Farfar dog för ett år sedan och hans sista tre år var full med sjukdomar och smärta, och trots dagens sjukvård hjälpte det inte mot smärtan. Detta är min rädsla, att gå igenom allt jobbigt innan döden. Men frågan är ju hur långt vi kommit inom medicin om ca 60 år, det kanske finns botemedel mot det mesta så att resan innan döden blir smärtfriare...
Citera
2012-03-04, 09:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Rättelse: Det finns personer som TROR att de varit i himlen och helvetet och kommit tillbaka.
Citera
2012-03-04, 09:55
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brady12
Hur menar du? Jag är rädd för smärtan innan döden men inte döden i sig, varför är jag rädd för livet då?

Därför att du inte är död än. Smärtan existerar i livet eller?
Citera
2012-03-04, 10:22
Medlem
Citat:

Tala om för mig hur man skiljer en profet från en person med vanföreställningar. Om du kan ge några övertygande metoder och exempel på hur de tillämpats för att bekräfta ett Guds sändebud lär du ha konverterat nog med själar för att få en fin plats i himlen när du dör.
Citera
2012-03-04, 11:52
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:

Kommer du ihåg vad jag sa om att du lever i en religiös psykos och du behöver söka hjälp? Det du har skrivit här rättfärdigar än en gång det jag har sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in