Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-03, 21:45
  #1
Medlem
Jag har alltid varit en XP användare och ända sen jag köpte min Acer 5920G som kommer med Vista så har det snarare känts som en nedgradering än uppgradering från min bärbara med celeron och xp...

Iaf, vad kan man göra för att speeda upp min dator? har hört att XP tyvärr inte går att installera på min dator
Citera
2008-03-03, 22:14
  #2
Medlem
Relels avatar
varför skulle xp inte gå att installera på din dator? vilket vista använder du? hur mkt ramminne har du?
Citera
2008-03-04, 00:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relel
varför skulle xp inte gå att installera på din dator? vilket vista använder du? hur mkt ramminne har du?

Jag har Vista Home Premium

2048DDR2 samt en C2D T7300... jag har hört att det ska bli massa kombatibilitetsproblem med XP till den här datorn.
Citera
2008-03-04, 00:10
  #4
Medlem
Du kan installera XP men kolla bara upp om det finns drivrutiner till allt du behöver. Om inte så kan det bli lite problem. Vista kommer ta mycket kraft, så uppgradera minnet till 4GB och vänta på SP1 så funkar det lite bättre
Citera
2008-03-04, 00:17
  #5
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RibbanMsn
Du kan installera XP men kolla bara upp om det finns drivrutiner till allt du behöver. Om inte så kan det bli lite problem. Vista kommer ta mycket kraft, så uppgradera minnet till 4GB och vänta på SP1 så funkar det lite bättre
På tal om SP1. När släpps det? Mitt Vista fungerar utmärkt nu men det kan ju alltid bli bättre.
Citera
2008-03-04, 01:02
  #6
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RibbanMsn
Du kan installera XP men kolla bara upp om det finns drivrutiner till allt du behöver. Om inte så kan det bli lite problem. Vista kommer ta mycket kraft, så uppgradera minnet till 4GB och vänta på SP1 så funkar det lite bättre



4gb minne var väl att ta i =P
2gb duger gott
Citera
2008-03-04, 01:05
  #7
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
4gb minne var väl att ta i =P
2gb duger gott


indeed, 2gb tar sej långt i vista. antar att de flesta som förespråkar många minnesstickor inte ens har en aning om vad som menas med att vista behöver mkt minne. beror på va han ska ha datorn till.
Citera
2008-03-04, 15:07
  #8
Medlem
jo 2 GB funkar bra men 4 går bättre :P det är väl mest också för att det är enklast och smidigast att uppgradera.

SP1 har jag hört ska släppas fram mot sommaren men är osäker, det ligger en ute nu på olika torrentsidor men det är bara för vissa språk.
Citera
2008-03-04, 16:48
  #9
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Någon som vet om denna release är ok?

Microsoft.Windows.Vista.x64.SP1.OEM.DVD-BIE
Citera
2008-03-04, 17:23
  #10
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
Någon som vet om denna release är ok?

Microsoft.Windows.Vista.x64.SP1.OEM.DVD-BIE


Den finns på en hel del seriösa privata svenska trackers vad jag ser, positiva kommentarer på dom också jag skulle nog säga OK men ta inte mitt ord för det.
Edit: Om du sliter den från nån osäker tracker eller hur du nu får tag i den skulle jag passa mig riktigt noga för virus, såna där filer som alltid brukar ha det
Citera
2008-03-04, 18:46
  #11
Medlem
Jag sitter själv på Windows Vista Ultimate med 1.5GB minne och det funkar bra. Jag har inget problem med det alls och inga spel laggar.

Visst, Vista var otroligt seg när det släpptes och jag höll mig hellre till XP. Men nu några månader senare kan jag inte längre klaga på Vista


Battlefield 2 flyter på bra (som annars laggade otroligt mycket tidigare när jag testade Vista för första gången).
Citera
2008-03-04, 19:12
  #12
Avstängd
UrbanResidents avatar
Windows Vista är faktiskt inte så dåligt/instabilt som många påstår. Kör själv den utgåva som heter Enterprise Edition - mest beroende på att jag norpade en godkänd VLK-nyckel via mitt förra jobb som Windows Genuine Advantage köper utan några krusiduller.

Skulle hur som helst kännas väldigt avigt att gå tillbaka till tidigare version av Windows, även om det förvisso inte är några större fel på XP.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback