2008-03-03, 18:00
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Har inte hittat något forum för de som är intresserade av att skapa egen film - bara forum för de som vill skapa egen musik, bild, graffiti osv. Varför inte ett forum för filmskapare? Finns det måhända redan ett sådant underforum någonstans (som jag isf har missat)? Om inte så är det närmaste man kommer detta ämne Grafisk Formgivning eller Hemelektronik, Ljud och Bild vilka inte riktigt är i närheten.

http://www.voodoofilm.org/ är den enda bra svenska sidan för amatörfilmare (som jag känner till), men det hade varit trevligt att slippa lämna flashback för den sakens skull.

Åsikter?
Senast redigerad av TheGoodDoctor 2008-03-03 kl. 18:03.
Citera
2008-03-03, 18:18
Medlem
notNs avatar
Håller inte på med detta själv men vet att många håller på med det & tycker därför att det är ett bra förslag
Citera
2008-03-03, 18:40
Medlem
Detta låter rätt skoj. Där skulle ju kunna diskuteras hur man gör vissa saker för att få vissa effekter osv, osv.

Mycket bra förslag
Citera
2008-03-03, 18:47
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Detta låter rätt skoj. Där skulle ju kunna diskuteras hur man gör vissa saker för att få vissa effekter osv, osv.
Ja, på samma sätt som Grafisk Formgivning. Jag blev faktiskt förvånad när jag upptäckte att det inte redan fanns ett filmskapar-forum, och väntade ett par veckor innan jag nu postade det här förslaget.

Väntar på en mods reflektion.
Citera
2008-03-04, 18:45
Medlem
SnuFFs avatar
Jag är också intresserad, vill slippa pendla mellan voodoo, filmcafé och FB.
Citera
2008-03-05, 21:56
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Vad händer? Diskuteras det här förslaget bland mods eller har det bara ignorerats?
Citera
2008-03-05, 22:49
Medlem
Dharmas avatar
Det finns en tråd om filminspelning och teknik iallafall:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=618289
Citera
2008-03-05, 23:15
Medlem
kiwi22s avatar
Dharma: Du inleder tråden du länkade till med följande mening:

Jag skulle vilja diskutera lite hur avancerad filmproduktion går till.

Denna förslagstråd handlar om amatörfilm, hitta skillnaden. Seriöst. Vill du bara ha folk till din egen tråd eller jagar du fler inlägg?

Jag skulle också gärna se ett forum som handlar om amatörfilm, alltid roligt att se vad andra har för idéer och vad andra har skapat för alster..
Citera
2008-03-06, 00:19
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Bra!
Citera
2008-03-06, 08:48
Medlem
Megalomanias avatar
Jag gillar förslaget som sådant men jag är tveksam till att det finns underlag att ha ett dedikerat forum för filmskapande. Det finns ju redan idag utrymme att diskutera detta under det vanliga filmforumet och så länge det inte finns en överväldigande mängd trådar som berör ämnet redan idag har jag svårt att se behovet.
Citera
2008-03-06, 08:49
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Dharma: Du inleder tråden du länkade till med följande mening:

Jag skulle vilja diskutera lite hur avancerad filmproduktion går till.

Denna förslagstråd handlar om amatörfilm, hitta skillnaden. Seriöst. Vill du bara ha folk till din egen tråd eller jagar du fler inlägg?

Jag skulle också gärna se ett forum som handlar om amatörfilm, alltid roligt att se vad andra har för idéer och vad andra har skapat för alster..

Det har du rätt i, men i tråden diskuterades sedan all filmproduktion.
Jag är varken intresserad av fler personer i den tråden eller att "jaga inlägg". det går ju knappast att omsätta dessa i pengar.
Jag länkade till tråden eftersom den innehåller en del intressanta tips för nybörjare.

Jag tror inte på ett forum -bara- för amatörfilm men däremot ett forum som handlar om inspelningsteknik.
Dvs lite som fotoforumet som redan finns.

Ett förslag är att man gör om fotoforumet till ett forum som handlar både om stillbilder och rörliga bilder?

"Foto & Film" eller "Foto & Filmteknik". Eller helt enkelt bara ändra topic på forumet.

Berört forum:
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=87
Citera
2008-03-06, 08:51
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag gillar förslaget som sådant men jag är tveksam till att det finns underlag att ha ett dedikerat forum för filmskapande. Det finns ju redan idag utrymme att diskutera detta under det vanliga filmforumet och så länge det inte finns en överväldigande mängd trådar som berör ämnet redan idag har jag svårt att se behovet.

Problemet med att kombinera med filmforumet med ett filmskaparforum är att i filmforumet skulle dessa trådar drunkna i alla "har ni sett nya aliens filmen?!" trådar.
Det som egentligen är grunden i det här är tekniken och då anser jag att fotoforumet fungerar bra för en kombination.

Det är i stort sett samma grej med stillbilder och rörliga bilder så jag tror att där kan man mötas rätt så bra. eventuellt ett underforum i stil med "Filmproduktion" eller något som antyder att man kan publicera sina verk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in