2008-03-03, 17:07
Medlem
nylndrs avatar
Tja.
Jag har nu på senaste tiden haft problem med att min Western Digital My Book Essential Edition 500 GB.
Den har börjat surra och bli ganska varm.
När jag laddar ner med torrents så får den dessa felmeddelanden: (printscreen)
http://data.fuskbugg.se/skalman01/namnlos.PNG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/namnlos2.PNG

Edit: Såg nu att det andra printscreenet blev lite sär. Men never mind..
Edit2: Kan tillägga att filsystemet är FAT32 och att den är oformaterad sen inköp.

Eftersom att hårddisk-chassit inte har några skruvhål eller liknande så vill jag helst inte bryta upp den.
Nu undrar jag om ni har några tips på vad som kan vara fel, eller om ni har några tips på vad jag ska göra!
Kan även tillägga att jag har ägt den sen sommaren 2007.
Tack på förhand!
Senast redigerad av nylndr 2008-03-03 kl. 17:10.
Citera
2008-03-03, 17:13
Medlem
Brukar du dra ut den och stoppa in den i datorn? Tänkte mest om sökvägen har endrats från t.ex E: till F:..

verkar som att filerna inte finns där du ladda ner dom första gången iaf, höger klicka och tryck "Open Containing Folder" så får du ju se direkt om du kommer till filerna du laddat ner..
Citera
2008-03-03, 17:14
Medlem
nylndrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RibbanMsn
Brukar du dra ut den och stoppa in den i datorn? Tänkte mest om sökvägen har endrats från t.ex E: till F:..

verkar som att filerna inte finns där du ladda ner dom första gången iaf, höger klicka och tryck "Open Containing Folder" så får du ju se direkt om du kommer till filerna du laddat ner..

De ligger i exakt samma folder som innan..
Citera
2008-03-03, 17:18
Medlem
okej, testa "Force Re-check" om filerna ligger kvar med samma sökväg så ska det du visar inte ske. Du är säker på att du inte bytt enhetsbokstav?
Citera
2008-03-03, 17:26
Medlem
nylndrs avatar
Citat:
okej, testa "Force Re-check" om filerna ligger kvar med samma sökväg så ska det du visar inte ske. Du är säker på att du inte bytt enhetsbokstav?

Med Force Re-Check så händer inget annat än att den kontrollerar filen och sen inget mer. Jag är säker på att jag inte har bytt enhetsbokstav. Tror att problemet ligger i hårddisken dock..
Citera
2008-03-03, 17:28
Medlem
Ja det är ju möjligt att hårddisken har gått sönder, men kommer du åt filerna på hårddisken då?

Kan du gå in och packa upp eller liknande?
Citera
2008-03-03, 17:33
Medlem
nylndrs avatar
Den blir lite varm om man håller handen över chassit men inte överhettad. Sen börjar den surra ganska högt typ som att det ligger nåt i fläkten eller nåt.
Jag kommer åt filerna på hårddisken medan den låter och kan packa upp osv.

Men felmeddelandet säger att det är något fel i en I/O-enhet. Min externa hårddisk är i allra högsta grad en I/O enhet

Men jag får väl kräva en ny av Western Digital då.. :>
Citera
2008-03-03, 17:36
Medlem
ja antingen det eller så testar du bara att köra lite scandisk och sånt så kanske du får det rättat

verkar inte som att det är något fel när du kommer åt allt... men va fan datorer och hårddiskar har ju sitt eget liv :P
Citera
2008-03-03, 17:39
Medlem
nylndrs avatar
Citat:
ja antingen det eller så testar du bara att köra lite scandisk och sånt så kanske du får det rättat

verkar inte som att det är något fel när du kommer åt allt... men va fan datorer och hårddiskar har ju sitt eget liv :P

Hur menar du med Scandisk?
Citera
2008-03-03, 17:41
Medlem
Högerklicka på hårddisken -> egenskaper -> verktyg -> "Error-Checking" (sitter på engelskt vista så blir lite anorlunda på slutet) Högst upp iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in