2008-03-03, 16:46
Medlem
pdLs avatar
I vanliga fall brukar jag alltid klara av mina datorproblem, och de gör jag väl nu med (besserwisser), fast jag kan inte riktigt förstå problemet. Sedan jag bytte från XP till Vista (pirat) har min dator bara stängts av helt utan förvarning. Jag kan spela, surfa, runka etc och poff säger de så startar den om automatiskt. Vissa gånger kommer felmeddelanden upp (kommer ej ihåg vad det står men inget av intresse i alla fall där man kan se vad de gäller), andra gånger inget alls. Någon som känner igen sig eller vet vad det kan vara?

-hasse

edit, kan ju tilläggas att jag får feta bluescreens ibland också, som nu. Aldrig förstått mig på dom
Senast redigerad av pdL 2008-03-03 kl. 16:53.
Citera
2008-03-03, 17:10
Medlem
Då är det garanterat något som inte stämmer, om du får bluescreen så får du upp en felkod och enklast är om du noterar den och söker på google. Eller postar den här, gissar på att det har något med ett program du installerat som inte fungerar riktigt med Vista, om inte så har någon komponent gått sönder och därför den krashar..

Det skapas väl för övrigt en logg på blue screenen men kommer inte ihåg vart den sparas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in