Jag har sökt som en dåre efter svar på hur jag ska göra, men hittar inget som ens kan tänkas att fungera, så jag ber er om hjälp.
Min dator har blivit hackad, det började med att datorn började slöa ner sig riktigt rejält, kollade i aktivitetshanteraren och där ligger 30 - 40 helt nya program och bara matar, jag googlar fort på ett par av namnen och det är keyloggers och diverse lösenordsändrande skitprogram.
Jag försökte allt för att få stopp på det med hann inte.
Jag kunde starta datorn så långt att den gick förbi första laddningskärmen, sen blev det blåskärm, försökte köra i felsäkert läge, samma sak där, nu har något ändrat sig helt jävla totalt, nu har datorhelvetet satt bootlösenord på sig så det blir ännu omöjligare att komma in i datorn.
Min fråga är: Finns det någon chans överhuvudtaget, att jag kan få upp datorn, få bort alla virus och ta kontroll över hårddisken igen, eller är det lika bra att hiva ut skiten från balkongen?
Ja i stort sett.
Ringde till företaget och dom sa att man skulle ta bort någon magnet från moderkortet, men den satt fast, så jag pillade lite på allt annat, och nu startar inte skärmen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!