2008-04-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Fungerar detta??
Jag har problem med vissa spel som segar ihop totalt efter en stund. Förut så räckte det med att starta om datorn men nu fungerar inte det längre. Jag kan gå runt i spelet men när jag skall göra ngt, skjuta tex, så segar det ihop totalt.
Har testat ominstalera men det hjälpte inte.

Det låter som om nått annat spökar för dig.
Citera
2008-04-02, 14:41
Medlem
Santa Clauss avatar
Den var nice! Stort tack!

Konstigt att man ska behöva göra sånt här egentligen, men det är ju iof Windows vi pratar om. :P
Citera
2008-04-02, 17:57
Medlem
Grumbledocks avatar
Tycker det verkar funka bra, tack för tipset
Ps. Om microsoft gjorde operativsystemen så bra som möjligt direkt så skulle det inte finnas nån större anledning att byta till nya
Citera
2008-07-24, 20:13
Medlem
leg0s avatar
Ni får ursäkta bumpen men jag kände mig tvungen att tacka trådskaparen för detta tips TACK!
Citera
2008-08-31, 23:17
Bannlyst
Bra grej detta faktiskt, det fungerar bra, kanske ingen enorm skillnad, men en del. Jag har också XP, och ibland trycker jag på den här när jag tycker det är läge för lite frisk luft. Såhär ser rutinen ut- kör CCleaner, kör rensa-minnet-kommandot, logga ur, (inte starta om datorn) logga in - då blir det lika bra effekt som om man skulle startat om datorn - och den går plötsligt snabbt!
Citera
2008-08-31, 23:58
Medlem
För de som inte förstår allting här nu.. jag skapar alltså genvägen på skrivbordet, sen då?
Citera
2008-09-01, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirigo
För de som inte förstår allting här nu.. jag skapar alltså genvägen på skrivbordet, sen då?

du klickar på den, som när man startar ett program!
Citera
2008-09-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
du klickar på den, som när man startar ett program!

Jo, men förstod inte riktigt vart jag skulle placera detta? - %windir%\system32\rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks
Citera
2008-09-01, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirigo
Jo, men förstod inte riktigt vart jag skulle placera detta? - %windir%\system32\rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks

på xp gör man såhär: man högerklickar på skrivbordet och väljer ny>genväg
i "mål" så skriver man in den där raden
Citera
2008-09-01, 00:50
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Bra grej detta faktiskt, det fungerar bra, kanske ingen enorm skillnad, men en del. Jag har också XP, och ibland trycker jag på den här när jag tycker det är läge för lite frisk luft. Såhär ser rutinen ut- kör CCleaner, kör rensa-minnet-kommandot, logga ur, (inte starta om datorn) logga in - då blir det lika bra effekt som om man skulle startat om datorn - och den går plötsligt snabbt!
Vilket "rensa-minnet-kommando"? %windir%\system32\rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks rensar som sagt inte minnet. Du kan läsa vad det gör här, men det kanske inte är intressant?

Jag skulle tro att de flesta som tycker att det här är en jättebra idé som kommer snabba upp datorn även har inaktiverat QoS för att Windows inte ska stjäla 20 % av bandbredden. Läs t ex den här artikeln så ser ni att alla dessa "prestandatips" är trams.
Citera
2008-09-01, 00:54
Bannlyst
Jaha..? Det fungerar ju bra i alla fall, jag har själv använt det från och till under säkert ett år.

Sedan tycker jag det är lite ointressant att läsa dig kritisera prestandatips "i största allmänhet". Du kan ju inte diskutera ett enskilt trix efter vad du anser om prestandatips i största allmänhet. Har du däremot något konkret i just det här fallet får du gärna kommentera det, förstås.

Som tidigare nämt i tråden är ju windows extremt dålig på att städa undan efter sig, och vi vet ju alla att det är ett måste att använda tilläggsprogram av typen Revo Uninstaller och CCleaner för att inte datorn skall sega ihop totalt. Därför är väl inte heller detta lilla trix något konstigt?

Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Vilket "rensa-minnet-kommando"? %windir%\system32\rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks rensar som sagt inte minnet. Du kan läsa vad det gör här, men det kanske inte är intressant?

Jag skulle tro att de flesta som tycker att det här är en jättebra idé som kommer snabba upp datorn även har inaktiverat QoS för att Windows inte ska stjäla 20 % av bandbredden. Läs t ex den här artikeln så ser ni att alla dessa "prestandatips" är trams.
Citera
2008-09-01, 00:56
Bannlyst
Eftersom det fungerar förstår jag inte vad du gnäller om. Mens? För mig fungerar det bra i alla fall, och jag har själv använt det från och till under säkert ett år.

Sedan tycker jag det är lite ointressant att läsa dig kritisera prestandatips "i största allmänhet". Du kan ju inte diskutera ett enskilt trix efter vad du anser om prestandatips i största allmänhet"? Har du däremot något konkret i just det här fallet får du gärna utveckla det, förstås.

Som vi tidigare nämt i tråden är ju windows extremt dålig på att städa undan efter sig, och vi vet ju alla att det är ett måste att använda tilläggsprogram av typen Revo Uninstaller och CCleaner för att inte datorn skall sega ihop totalt. Därför är väl inte heller detta lilla trix något konstigt?

ps. och jo, det verkar fungera så att det frigör minne som beslastas i onödan, eftersom datorn blir märkbart piggare efter kommandot. något beskrev det tidigare "Den kollar upp alla processer och dom som vid nuläget körs som "idle" rensas bort och frigör minne."
Citat:
Ursprungligen postat av oneman

Senast redigerad av SulFatrykarn 2008-09-01 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in