Eftersom det fungerar förstår jag inte vad du gnäller om. Mens? För mig fungerar det bra i alla fall, och jag har själv använt det från och till under säkert ett år.
Sedan tycker jag det är lite ointressant att läsa dig kritisera prestandatips "i största allmänhet". Du kan ju inte diskutera ett enskilt trix efter vad du anser om prestandatips i största allmänhet"? Har du däremot något konkret i just det här fallet får du gärna utveckla det, förstås.
Som vi tidigare nämt i tråden är ju windows extremt dålig på att städa undan efter sig, och vi vet ju alla att det är ett måste att använda tilläggsprogram av typen Revo Uninstaller och CCleaner för att inte datorn skall sega ihop totalt. Därför är väl inte heller detta lilla trix något konstigt?
ps. och jo, det verkar fungera så att det frigör minne som beslastas i onödan, eftersom datorn blir märkbart piggare efter kommandot. något beskrev det tidigare "Den kollar upp alla processer och dom som vid nuläget körs som "idle" rensas bort och frigör minne."
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Vilket "rensa-minnet-kommando"?
%windir%\system32\rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks rensar som sagt inte minnet. Du kan läsa vad det gör
här, men det kanske inte är intressant?
Jag skulle tro att de flesta som tycker att det här är en jättebra idé som kommer snabba upp datorn även har inaktiverat QoS för att Windows inte ska stjäla 20 % av bandbredden. Läs t ex
den här artikeln så ser ni att alla dessa "prestandatips" är trams.