2008-03-03, 11:57
Medlem
Hallå alla goa å glada.
Jag har försökt lite grann att låsa upp min dator på jobbet så jag får administrator rättigheter.
Men jag kan inte starta datorn i felsäkert läge då msconfig är låst för mig.

Och jag har försökt pilla lite men kommer inte på något bra

För jag och en kollega är lite sugna på att spela lite quake mot varandra men windowsbrandväggen låser ner åtkomsten till varandra via nätverket.
Så vi hittar inte varandra, Spelet fungerar dock bra.
Och de är då anledninge till att jag vill bli admin så man kan stänga av windowsbrandväggen (A)

Några heta tips vore enormt gullit av er

Mvh/Sky
Citera
2008-03-03, 12:15
Medlem
Stiffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyTraxX
Hallå alla goa å glada.
Jag har försökt lite grann att låsa upp min dator på jobbet så jag får administrator rättigheter.
Men jag kan inte starta datorn i felsäkert läge då msconfig är låst för mig.

Och jag har försökt pilla lite men kommer inte på något bra

För jag och en kollega är lite sugna på att spela lite quake mot varandra men windowsbrandväggen låser ner åtkomsten till varandra via nätverket.
Så vi hittar inte varandra, Spelet fungerar dock bra.
Och de är då anledninge till att jag vill bli admin så man kan stänga av windowsbrandväggen (A)

Några heta tips vore enormt gullit av er

Mvh/Sky

Du kan väl alltid fråga admin på jobbet om han kan öppna åt er.
Citera
2008-03-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Du kan väl alltid fråga admin på jobbet om han kan öppna åt er.
Ajo, Och du tror jag skulle fråga på ett forum om en lösning om våra administratörer var villiga att göra det. Förlåt men PAPPSKALLE!!!!
Citera
2008-03-03, 12:48
Medlem
Stiffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyTraxX
Ajo, Och du tror jag skulle fråga på ett forum om en lösning om våra administratörer var villiga att göra det. Förlåt men PAPPSKALLE!!!!

Jobbar du på ett väldigt litet företag är chansen större att de skulle gå med på det.
Om du jobbar på ett medelstort eller större företag är väl chansen rätt stor att de sparkar dig när de kommer på vad du pysslar med.
Vilket de garanterat kommer att göra (komma på dig) om du är på en kunskapsnivå där du måste fråga på ett öppet forum.
Citera
2008-03-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Jobbar du på ett väldigt litet företag är chansen större att de skulle gå med på det.
Om du jobbar på ett medelstort eller större företag är väl chansen rätt stor att de sparkar dig när de kommer på vad du pysslar med.
Vilket de garanterat kommer att göra (komma på dig) om du är på en kunskapsnivå där du måste fråga på ett öppet forum.

Jag har en relativt hög kunskapsnivå var de gäller det här.
Däremot är de ganska bra låst, utav proffs som varit här.
Men administatörer och teknikerna som arbetar här har inga bättre lösningar än "starta om" "installera om"
Så att jag skulle åka dit på att låsa upp mig själv lokalt som admin är ungefär lika stor chans som att bli träffad av blixten 7 gånger på samma dag.
Men du behöver inte forsätta svara/skriva om du inte har ett gulligt litet förslag som kan hjälpa mig här.
Jag har full tillgång i biosen.
Och jag är 99% säker jag kan fixa de om jag kommer till felsäkert läge.
Däremot hittar jag ingen lösning på det då jag inte har några behörigheter till msconfig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in