2008-03-02, 23:35
Medlem
Chokladets avatar
Ja det är så att jag hört att creatine inte är bra för träningen så jag undrar bara om detta påstående är korrekt ?
Inte bra menar jag med att:
- musklerna bryts ner efter användning av det.
- du förlorar en del av din styrka
- förlorar muskelvolym
- eller någon effekt som jag inte känner till.

Något någon känner igen kanske ?
Citera
2008-03-03, 00:04
Medlem
MüsliMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladet
Ja det är så att jag hört att creatine inte är bra för träningen så jag undrar bara om detta påstående är korrekt ?
Inte bra menar jag med att:
- musklerna bryts ner efter användning av det.
- du förlorar en del av din styrka
- förlorar muskelvolym
- eller någon effekt som jag inte känner till.

Något någon känner igen kanske ?
Nej, detta påstående är inte korrekt. Kreatin ÖKAR muskelvolymen eftersom kreatinet lagras i musklerna och binder vatten till sig, detta gör att man vanligtvis går upp ett par kilon när man börjar använda kreatin. Du förlorar heller inte styrka utan du ÖKAR din styrka eftersom att kreatinet används som en extra energireserv som kroppen sätter in vid explosiv anstränging(20-30 sek). Att kreatin skulle bryta ner musklerna stämmer inte heller.
Citera
2008-03-03, 00:46
Medlem
Exceeds avatar
Men oj vad jobbigt det skulle vara att leta upp en tråd (finns säker tiotalet) som svarar på detta..

Late fan..
Citera
2008-03-03, 04:05
Medlem
calibrishs avatar
har hört att käkar man för mkt kreatin så växer man så fort att musklerna spricker
Citera
2008-03-03, 10:37
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calibrish
har hört att käkar man för mkt kreatin så växer man så fort att musklerna spricker

Citera
2008-03-03, 14:59
Medlem
"Kreatin ger dig en snabb ökning av muskelvolym och styrka. Kreatin används av de flesta elitidrottare i världen! Ökar styrkan, ökar muskelvolymen, ger snabbare återhämtning." citera från en produkt på gymgrossisten.com
Citera
2008-03-03, 15:08
Medlem
perezhiltohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persson1234
"Kreatin ger dig en snabb ökning av muskelvolym och styrka. Kreatin används av de flesta elitidrottare i världen! Ökar styrkan, ökar muskelvolymen, ger snabbare återhämtning." citera från en produkt på gymgrossisten.com

Du ska dock aldrig lita på vad ett företag skriver för att sälja.

Vad jag har hört så är kreatin inte säkert. Det är inte 100 att det fungerar på alla. Men om jag ska svara på TS frågor... Nej, det bryter knappast ner musklerna. Även svar nej till alla dem andra påståenden.
Citera
2008-03-03, 17:04
Medlem
Chokladets avatar
Men okej , vad är det som inte är säkert med kreatin eftersom dom andra påståenden stämmer ej men stämmer det att kreatin inte är säkert då ? i så fall hurdå ?
Citera
2008-03-03, 17:14
Medlem
Han menar inte att de är farligt, utan inte säkert att de funkar för alla.(Tror jag iaf han menar =) ) Vissa svarar helt enkelt inte på kreatin. Men att de skulle försämmra träningen på ngt sätt, nej.
Citera
2008-03-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perezhiltoh
Du ska dock aldrig lita på vad ett företag skriver för att sälja.

Vad jag har hört så är kreatin inte säkert. Det är inte 100 att det fungerar på alla. Men om jag ska svara på TS frågor... Nej, det bryter knappast ner musklerna. Även svar nej till alla dem andra påståenden.

Förstår det jag med Det är olika från person till person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in