• 1
  • 2
2008-03-03, 00:16
Medlem
Du får äta massor av gröt om du vill gå upp i vikt och planerar att ha gröt som basföda (så länge som du inte väger typ 65 kilo).
Den sorten som jag käkar på morgonen ger:

40g "Vanlig" gröt
Kcal 136
P 5,2/K 22,4/F 2,8

40g Fibergröt
Kcal 128
P 5,2/K 20,8/F 2,8

De rekommenderar att man använder 1,5 dl vatten till varje portion(40g gryn). som du kanske förstår blir det en jävla massa gröt att trycka i sig om man skall leva på det.. ganska billigt dock.
Citera
2008-03-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infusion
Sen när har det börjat innehålla mycket kolhydrater? Kcal är det gott om i olja dock.

Jepp, läste fel. Ska ställa mig i skamvrån här hemma nu innan jag går och lägger mig .

Citat:
Ursprungligen postat av -Zeke-
någon som har något bra exempel på mat som ger låg mättnadskänsla och samtidigt innehåller mycket kolhydrater då? går inte det hand i hand mer elle mindre? konsistens och densitet spelar säkert roll iof.

Vad är det för jävla fråga!? Pasta, ris, Couscous och strösocker....
Citera
2008-03-03, 10:11
Medlem
Jag tror att du kommer att tröttna på havregrynsgröt efter ett tag.
Citera
2008-03-03, 13:33
Medlem
-Zeke-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paapa
Jepp, läste fel. Ska ställa mig i skamvrån här hemma nu innan jag går och lägger mig .

Vad är det för jävla fråga!? Pasta, ris, Couscous och strösocker....

Så du menar att pasta, ris, couscous och strösocker ger allihop samma låga mättnadskänsla i förhållande till mängden kolhydrater.. det går då inte att rangordna dessa som ett svar på min fråga menar du då eller?

vet inte heller om jag skulle kalla "strösocker" mat... smartass
Citera
2008-03-03, 17:28
Medlem
Citat:
Så du menar att pasta, ris, couscous och strösocker ger allihop samma låga mättnadskänsla i förhållande till mängden kolhydrater.. det går då inte att rangordna dessa som ett svar på min fråga menar du då eller?

vet inte heller om jag skulle kalla "strösocker" mat... smartass

"Mat kan syfta på vad som helst som levande organismer kan inta för närings eller njutnings skull. Vanligen syftar dock ordet till vad som intas av djur och ospecificerat ofta bara till vad människor äter." - Wikipedia

Så joo...Strösocker är mat, det kanske inte är så ofta du käkar ENDAST det dock. Men det gäller väl pasta och liknande också. Smartaaazzzzzzzzz

Ät vad du tycker är gott, tror inte det rör sig om några markanta skillnader mellan de olika...
Citera
2008-03-03, 22:20
Medlem
-Zeke-s avatar
Citat:
"Mat kan syfta på vad som helst som levande organismer kan inta för närings eller njutnings skull. Vanligen syftar dock ordet till vad som intas av djur och ospecificerat ofta bara till vad människor äter." - Wikipedia

Så joo...Strösocker är mat, det kanske inte är så ofta du käkar ENDAST det dock. Men det gäller väl pasta och liknande också. Smartaaazzzzzzzzz

Ät vad du tycker är gott, tror inte det rör sig om några markanta skillnader mellan de olika...

okej om du trodde att min fråga rörde vad man "kan" inta och kalla mat så.. i rest my case.. och för övrigt-->fetstil--->i rest my case där också...
Citera
2008-03-03, 23:47
Medlem
Citat:
okej om du trodde att min fråga rörde vad man "kan" inta och kalla mat så.. i rest my case.. och för övrigt-->fetstil--->i rest my case där också...

Tänkte egentligen inte svara då du uppenbarligen inte har alla hästar hemma i stallet, MEN jag gör det i alla fall. Du frågade efter en kolhydratkälla med låg mättnadskänsla jag svarade. Sackaros behöver inte vara någon dålig kolhydratkälla även om det finns bättre.

OCH eftersom mättnadsindexet inte är någon exakt vetenskap är det dumt att skriva att något är si eller så. Men du har förmodligen inte en aning om vad mättnadsindexet är för något?

P.S. Du är bara för ball med dina engelska uttryck och smilisar. Känner mig helt utägd.
Citera
2008-03-04, 12:04
Medlem
Citat:
Tänkte egentligen inte svara då du uppenbarligen inte har alla hästar hemma i stallet, MEN jag gör det i alla fall. Du frågade efter en kolhydratkälla med låg mättnadskänsla jag svarade. Sackaros behöver inte vara någon dålig kolhydratkälla även om det finns bättre.

OCH eftersom mättnadsindexet inte är någon exakt vetenskap är det dumt att skriva att något är si eller så. Men du har förmodligen inte en aning om vad mättnadsindexet är för något?

P.S. Du är bara för ball med dina engelska uttryck och smilisar. Känner mig helt utägd.

Ändra attityd för fan. Jag retar mig på dig och förmodligen Zeke också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in