• 1
  • 2
2008-03-02, 13:49
Bannlyst
Tjosan allihopa,

jag har prec kpt ny dator med vista o allt. Problemet r bara att typ varannan gng jag startar den s str det p den dr internet grejen nere till hger. Anslutningar - Bde internet och lokalt (typ) och sen ibland str det Anslutningar - Endast lokalt. D kan jag inte komma ut p ntet.

VARFR?
Citera
2008-03-02, 14:07
Medlem
massamulls avatar
Kr du internet via en router,trdlst eller hur mera info tack
Citera
2008-03-02, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
Kr du internet via en router,trdlst eller hur mera info tack

Router, sladd. Kan det vara datorn som felet ligger i?
Citera
2008-03-02, 20:45
Medlem
massamulls avatar
Har du kollat s du inte har 2 st olika anslutingar som krckar?

kolla under ntverk
Citera
2008-03-02, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
Har du kollat s du inte har 2 st olika anslutingar som krckar?

kolla under ntverk

r ddet inte jkligt konstigt att det funkar typ varannan gng?
Citera
2008-03-03, 07:47
Medlem
JAG HAR OCKS

just kpt nytt En brbar, med operativsystmet Vista, ..och allts det r mycket som finns och dyker upp som jag inte fattar. T.ex. denna ikonen nere till hger, det r vl bilden av tv datorer?

-Dock att jag redan vet att min, s kallade stads nts Internetanslutning, lite d och d faller ur. Allts att det r Telia som matar Internetanslutning till mig, men fr sista biten fram till min dator, accessen, r det fretaget Mlarenergi hr i Vsters, som str fr trdarna och tekniken.
Och faller ur bara nn minut eller s. s tillbaka.
..kan det vara ntt sdant fr ocks lobas_fyran?
Citera
2008-03-03, 08:16
Medlem
Freddalfs avatar
hej hej.

Jag kr ocks Vista p min brbara (frn och till), och r det helt skert att du tappar connection?

Vad jag kan tro r ditt problem r att ditt trdlsa ntverkskort tillexempel ansluter till ngon grannes ppna ntverk och drmed skapar konflikt. Har du testat att stnga av det trdlsa ntverkskortet nr du kr trdanslutning?

Jag har _problemet_ att ikonen byter frn Internetansluten till Endast lokalt, dock s funkar internet utan problem under tiden ikonen ndrar status.
Citera
2008-03-03, 08:27
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddalf
hej hej.

Jag kr ocks Vista p min brbara (frn och till), och r det helt skert att du tappar connection?

Vad jag kan tro r ditt problem r att ditt trdlsa ntverkskort tillexempel ansluter till ngon grannes ppna ntverk och drmed skapar konflikt. Har du testat att stnga av det trdlsa ntverkskortet nr du kr trdanslutning?

Jag har _problemet_ att ikonen byter frn Internetansluten till Endast lokalt, dock s funkar internet utan problem under tiden ikonen ndrar status.
Precis, bootar vista ibland nr jag vill spela m.m. och d har jag ofta suttit och funderat p hur iconen dr nere ndrar sig fram och tillbaka frn lokalt/internet hela tiden och wlanet sger att det har anslutit hela tiden (nu surfar jag bara trdlst hemma s jag vet att den inte teransluter utan bara fnar sig).

Knns lite halvfrdigt hela operativet ibland.
Citera
2008-03-03, 23:48
Bannlyst
Jkla konstigt, bor i lomma strax utanfr malm. har ingen polare som har problem med det s ja... vet ej. konstigt att den aldrig gr det under tiden jag har igng datorn utan alltid vid uppstart.
Citera
2008-03-04, 10:43
Medlem
ETT SKERT ENKELT PROBLEM!

Med lobas_fyran:s funderingar hr ovan om varfr Internetanslutningen, bara inte ansluter nr man just ansluter, ..allts enkelt fr den som vet hur det fungerar med att just ansluta. Att vid anslutandet sker det olika signaleringar mellan klientdatorn och Internetleverantrs (ISP-) routern fr anslutandet. Som d spkar, p ntt vis.
Och man har sagt mig att idag, med dagens olika signaleringar, kan det srskilt vara problem fr -gamla- Windows 98.
Senast redigerad av B-O Gavne, Vsters 2008-03-04 kl. 10:49.
Citera
2009-01-06, 23:41
Medlem
Astinoss avatar
Vad r det hr??

Citat:
Ursprungligen postat av lobas_fyran
Tjosan allihopa,

jag har prec kpt ny dator med vista o allt. Problemet r bara att typ varannan gng jag startar den s str det p den dr internet grejen nere till hger. Anslutningar - Bde internet och lokalt (typ) och sen ibland str det Anslutningar - Endast lokalt. D kan jag inte komma ut p ntet.

VARFR?

Skulle hjlpa min gamla mor att f igng den nya datorn och internet, och samma sak hnder mig. Snlla FB.are, hjlp oss med detta!
Citera
2009-01-07, 04:05
Medlem
-Efter snudd ett r sedan sist!
...frstr jag fortfarande inte mycket om min datorteknik. Men nd, lt oss tnka, och bertta frst vilken typ av internetanslutning som signaturen Astinos hr ovan har.
Nn typ ADSL, fiber nda till egen anslutning, fiber via ngot lokalt nt, ..eller ntt annat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in