2008-03-02, 13:25
Medlem
Trnar WTF taekwondo sen 1 r tillbaka och tnkte brja satsa mer p min trning nu.
Brjade gymma ganska nyligen och tnkte p att kombinera gymmet med taekwondon. vilka muskelgrupper och vningar/maskiner ska jag fokusera mest p? ltta vikter fler reps? kost? explosivitet och spnst trning?

tacktack!
Citera
2008-03-02, 15:35
Medlem
Detta har ju varit uppe 300 gnger, men svarar iaf

Citat:
Lite allmnna rd ang. styrketrning och MMA.
Viktigt att tnka p r att inte sitta och trna, dvs vanliga trningsmaskiner, smith, och liknande vningar dr man sitter r inga toppvningar.
All trning med maskin eller fastskivstng r negativt fr en idrottsman.

Trna alltid s att nervsystemet, balansen, stibilitetsmuskulatur samt blens muskler mste samverka.

Detta innebr att man skall framfr allt ha stende vningar ssom, marklyft, knbj, frivndningar, stende rodd, raka marklyft, stende militrpressar.
Stende rotationsvningar med skivstngens ena nde i golvet.

Men kom ihg att fr er r det ultimata att vara starka uthlliga med s sm muskler som d musklerna volym kar i takt med deras syresttnings behov och det r dligt fr er, s s sitt inte och trna biceps om ni vill bli vrldsmstare..
Citera
2008-03-02, 16:39
Medlem
Se citatet ovan och ett tips r att prata med friidrottare (kort- eller medeldistansare eller mngkampare brukar vara bst) ifall du knner ngra, de kr ofta frivndningar och andra explosivitetsvningar som r anvndbara fr kampsportare. Jag krde ofta med polare som var friidrottare d jag var aktiv kampsportare, de hade mnga goda rd.

En liten reservation bara angende citatet i frra inlgget: "Men kom ihg att fr er r det ultimata att vara starka uthlliga med s sm muskler som d musklerna volym kar i takt med deras syresttnings behov och det r dligt fr er, s s sitt inte och trna biceps om ni vill bli vrldsmstare..". Hur stora muskler man fr styrs mycket av nringsintaget, det gr att bli stark och explosiv utan att ka i vikt.
Citera
2008-03-02, 19:24
Medlem
tackar.

Air alert fr att trna upp spnsten? fungerar det bra?
Citera
2008-03-03, 20:40
Medlem
Brjade med Air alert 3 programmet idag. Det knns frvnansvrt mycket i benen. Verkar funka iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in