Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-02, 12:49
Medlem
Liten_smurfs avatar
För några veckor sedan köpte jag en Creative ZEN 4mb men
den är jävligt krånglig att ha och göra med. Ibland så hänger den sig bara.
Typ stänger av sig fast den är på. Skärmen blir svart.
Och det går inte stänga av den riktigt utan får låta batteriet självdö och ladda upp den på nytt för att kunna använda den.
Tror det har med att göra hur man ansluter/kopplar ur den ut usbporten i datorn (nej, använder ingen usb hub för det skulle man inte) när jag för över musik och laddar den. Tror jag gör på fel sätt. Drar ut den med usbsladden till. Utan att först stänga av den. För det går inte att göra sålänge den är kopplad till datorn! Hur i helvete ska jag göra? Vidrigt dålig bruksmanual man fick till. Och inte heller finns det någon "säker borttagning av maskinvara" som det borde finnas. Inte undra på att den strular då när man kopplar ur den fel men även på enda möjliga sättet. Jävla skitspelare!!!
Snälla finns det någon som kan hjälpa mig med detta??
Citera
2008-03-02, 13:53
Medlem
Bulldoozers avatar
Jasså, 4 mb spelar du .midi låtar då eller

Hade problem med min mp3 för inte så länge sen, den vägrade dra över låtar genom usb till datorn m.m och skyllde på fel.

Löste det enkelt genom att formatera hela mp3'n genom menyn i mp3'n, sen gick jag till deras hemsida och laddade ner senaste firmware, la in i mp3'n och stängde av, väntade 5-10 sek sen startade jag den och då installerade den av sig själv den nya firmwaren.. Vet ej om det är likadant med ZEN men du kan ju prova. Funkar helt perfekt för mig nu iaf!

Mvh
Citera
2008-03-02, 14:12
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Jasså, 4 mb spelar du .midi låtar då eller

Hade problem med min mp3 för inte så länge sen, den vägrade dra över låtar genom usb till datorn m.m och skyllde på fel.

Löste det enkelt genom att formatera hela mp3'n genom menyn i mp3'n, sen gick jag till deras hemsida och laddade ner senaste firmware, la in i mp3'n och stängde av, väntade 5-10 sek sen startade jag den och då installerade den av sig själv den nya firmwaren.. Vet ej om det är likadant med ZEN men du kan ju prova. Funkar helt perfekt för mig nu iaf!

Mvh
Oj, blev lite fel där =P 4gb menar jag såklart. Ska jag prova installera om den då? Det är ju märkligt det inte finns någon ikon för "säker borttagning".
Hur bör man då avsluta på bästa sätt utan att den hänger sig som den gör?
Citera
2008-03-02, 14:50
Medlem
Bulldoozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Oj, blev lite fel där =P 4gb menar jag såklart. Ska jag prova installera om den då? Det är ju märkligt det inte finns någon ikon för "säker borttagning".
Hur bör man då avsluta på bästa sätt utan att den hänger sig som den gör?

Har du ingen meny vid namn format eller liknande i spelaren? Borde finnas under avancerad meny eller nått sånt..
Citera
2008-03-02, 14:52
Medlem
Mandic!s avatar
Har samma skitproblem med min 30 gb.
Citera
2008-03-23, 17:46
Medlem
Liten_smurfs avatar
Har ett nytt problem fast det har inte med funktionerna att göra.
Lika bra använda tråden igen.
Har fått en fet repa på skärmen =( Finns det något man kan göra för den ska synas mindre? Typ om det finns något speciellt medel för repor?
Har för mig det fanns innan till mobiltelefoner fast det var nog inte till såsär stora repor. Antar man inte kan byta överhöljet.
Snälla någon som vet om man kan göra något åt detta??!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in