2008-03-06, 13:01
Medlem
Colickzs avatar
Boken är faktiskt riktigt bra .
Citera
2008-03-06, 14:12
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Är det ingen göteborgare som tog chansen att se den på filmfestivalen här?

Jo jag var och såg den med min tjej på första visningen (!)

Jag har läst boken 2 eller 3 gånger tror jag så jag hade ganska höga förväntingar på filmen.
Efter lite babbel av regissören så var det en kort film innan som var riktigt bra. Lite silent hill över den, värd att se. Men nog om det!

Låt den rätte komma in är helt klart den enda svenska film som jag har gillat från början till slut. Den har även dom bästa specialeffekterna hitills i en svensk film.

Om den följer boken? Ja det gör den till en vissdel, Dom hoppar över vissa saker som jag tyckte föklarar storyn Tex :
Filmen är som du tänkte boken i huvudet, allt har rätt färg och står på rätt ställen, nästan. Sen att Ika i rutan(Ika Nord) är med gör inte saken sämre alls. John Ajvide Lndqvist sa även att det här är sista filmen han är med och gör från nån av sina böcker. "Det kändes som att skada sitt barn"

Gå och se den. Jag ska se den igen. Hoppas bara dom visar kortfilmen innan på bio med.
SE DEN! i oktober

Edit: När vi var där så fick folk ställa frågor och det var någon som frågade om dom ska göra mer filmer av Johns böcker. Då svara dom ricktigt undvikande på frågan. Har ven fåttför mig att det ska komma på filmer på novellerna han skrev. Stämmer det här?
Senast redigerad av fuska 2008-03-06 kl. 14:16.
Citera
2008-03-06, 14:29
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska

När vi var där så fick folk ställa frågor och det var någon som frågade om dom ska göra mer filmer av Johns böcker. Då svara dom ricktigt undvikande på frågan. Har ven fåttför mig att det ska komma på filmer på novellerna han skrev. Stämmer det här?
Äntligen en göteborgare, jag undrade var ni höll hus. Kul att du tyckte att var bra, jag har stora förväntningar. Första gången på länge jag verkligen vill se en svensk film.

Om jag inte missminner mig så ska de väl göra en TV-serie på "Hanteringen av odöda". Bra bok, men ingenting jag tror att man ska ha allt för stora förväntningar på.

Måste kolla upp det där lite närmare, jag har kanske drömt.
Citera
2008-03-06, 15:35
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Äntligen en göteborgare, jag undrade var ni höll hus. Kul att du tyckte att var bra, jag har stora förväntningar. Första gången på länge jag verkligen vill se en svensk film.

Om jag inte missminner mig så ska de väl göra en TV-serie på "Hanteringen av odöda". Bra bok, men ingenting jag tror att man ska ha allt för stora förväntningar på.

Måste kolla upp det där lite närmare, jag har kanske drömt.

Måste vara första gången jag här dom orden: Äntligen en göteborgare

Fick reda på av en kompis att premiären är i oktober istället för april, varför? För att den gick så bra på filmfestivalen....... Kan någon förklara det för mig.
Även jag har hört om hantering av odöda så det borde ju ligga lite sanning i det då.
Citera
2008-03-06, 16:30
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Måste vara första gången jag här dom orden: Äntligen en göteborgare

Fick reda på av en kompis att premiären är i oktober istället för april, varför? För att den gick så bra på filmfestivalen....... Kan någon förklara det för mig.
Även jag har hört om hantering av odöda så det borde ju ligga lite sanning i det då.
Jag hittade en gammal trött länk: http://archive.corren.se/archive/200...=1096984640-27&

Svenskar föredrar att vara utomhus när solen skiner vilket borde vara anledningen till att flytta fram premiärdatumet till hösten. De hoppas nog på en publiksuccé. Jag orkar nog vänta ett tag till.
Citera
2008-03-13, 15:25
Medlem
indulgences avatar
Då boken är en av de bästa svenska jag har läst (inte läst så många svenska) och då jag är uppväxt där den utspelar sig har jag rätt stora förväntningar och enligt recentioner så ska den vara rätt bra ändå ju =) Men ska man vänta tills oktober nu ? :O Hörde att dem hade börjat visa trailern på bio reklamerna nu iaf.
Citera
2008-03-13, 16:31
Medlem
skreechs avatar
Trailer till filmen: http://www.youtube.com/watch?v=lJuxX3uuW1g
Citera
2008-03-20, 02:52
Medlem
Growers avatar
Såg den på festivalen.

Thomas alfredsson har gjort en dunder fet rulle!. coolt att den utspelar sig typ 1980 då miljön/byggnader/kläder/ fortfarande är 70 tals-aktig.
Mycket bra detaljer.. som tex axelvaddarna på alkisarna på den lokala kinarestaurangen. Den mörkröd brun blå väggmålningen i skolan i nån slags kommunal kubistisk stil etc etc.. förortshus och dunjackor, vinter och BLOOOD!!

Special effekterna är riktigt bra och håller verkligen internationell klass.
Scenen med katterna var imponerande.
Ljudet var även grymmt bra för att vara en svensk film. Färgkompositionen i bilderna var mästerlig.

Tycker utantvekan att detta var en av de bästa svenska filmen jag sett. Den är är i samma klass som mannen på taket, Den enfaldige mördaren, taxi driver, Fargo, donnie darko etc etc

Med andra ord en klassiker!
Senast redigerad av Grower 2008-03-20 kl. 03:18.
Citera
2008-03-20, 03:32
Medlem
"Let the right one in
Let the old things fade
Put the tricks and schemes (for good) away."

Ser med spänning fram emot filmen!
Citera
2008-03-20, 04:15
Medlem
Marxamas avatar
Har inte läst boken själv, men har hört mycket gott om den (utöver den här tråden ), och Thomas Alfredson är en av få svenska regissörer jag har någon som helst respekt för, så jag ser absolut fram emot den här filmen!
Citera
2008-03-26, 23:35
Medlem
RMPs avatar
Jag såg en testvisning i höstas där inte alla effekter var pålagda än. Tyckte den var riktigt bra redan då. Ser fram emot att se den i färdigt skick.
Citera
2008-03-27, 00:32
Medlem
Rennetts avatar
Säga vad man vill om Roy Andersson, men jag är nog av åsikten att Tomas Alfredsson är den bäste regissören i landet idag. Jag ser med stor förhoppning fram emot att se filmen i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in