• 1
  • 2
2008-03-01, 22:30
Medlem
SI2HIIs avatar
Vad tror ni?
Citera
2008-03-01, 22:59
Medlem
qwiiiks avatar
Nu röker ju jag inte men när jag började snusa och det gäller fortfarande efter ca 5 år så känner jag inte alls lika mycket sug efter sötsaker
Citera
2008-03-01, 23:01
Medlem
Du kan räkna med att gå ner ungefär 5 kilo med snus, som både får fart på magen och dämpar matlusten
Citera
2008-03-01, 23:01
Medlem
relativs avatar
Mja, en lunga väger ju en del. Fast du kommer bli sängliggande en del efter operationen och då kanske du går upp i vikt.. Men äh, jag säger det ändå, kör på lungcancer!
Citera
2008-03-01, 23:13
Medlem
waaaH_5s avatar
lägger mina surt fördärvade stålar på att man går ner mest med snus nej men jag som snusare tycker som tidigare nämnts att man inte blir lika sötsugen när man snusar, och att man hellre suger på snusen än att man stoppar i sig sötsaker. När jag röker därimot tycker jag de kan vara gott med tilltugg.
Citera
2008-03-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Mja, en lunga väger ju en del. Fast du kommer bli sängliggande en del efter operationen och då kanske du går upp i vikt.. Men äh, jag säger det ändå, kör på lungcancer!

Fel forum, moralhetsande människor hänvisas någon annan stans.

Topic: Personligen märker jag ingen större skillnad mot när man ej röker.
Citera
2008-03-01, 23:37
Medlem
SI2HIIs avatar
Det var nämligen så att jag bodde utomlands i cirka 2 år och hade jävligt dåliga matvanor där, snabbmat nästan hela tiden.
När jag kom hem till Sverige så började jag äta nyttigare (omedvetet), började även röra på mig mer och började även röka.
Efter att ha varit hemma i 1 år så har jag nu gått ner ca 10 kilo.
Jag vet att mina nya matvanor och motionsvanor har bidragit till det men jag vet dock inte hur mycket rökningen bidragit.
Nu har jag dock bestämt mig för att lägga ner cigaretterna och gå över till snus, och undrade bara om detta val kanske får mig att gå mer ännu mer i vikt.
Citera
2008-03-01, 23:43
Medlem
relativs avatar
Okej, förlåt för "moralhetsen".

Försöker tänka vilka av mina vänner som är smalast, snusarna eller rökarna. Det är nog snusarna faktiskt.
Citera
2008-03-02, 01:10
Medlem
antonfs avatar
Jag har hört att bara man snusar en vecka går man ner 2 kilo, utan att ens röra sig.
Citera
2008-03-02, 01:16
Medlem
__carls avatar
Mina kompisar rasade i vikt när de började röka.

En kille gick ner runt 30 kilo (fast jag tror att han bantar ganska extremt också), en annan gick säkert ner runt 15 utan att banta.
Citera
2008-03-02, 13:16
Medlem
rökning höjer ämnesomsättningen, så jag rekommenderar ungefär 2 pkt om dagen om du vill bli slimmad och fin. Men du får aldrig sluta röka när du väl börjat, det är viktigt! Annars kan du gå upp i vikt igen.
Citera
2008-03-06, 22:23
Medlem
Snus tror jag, för om du är inomhus och får sug, är det inte lika lätt att röka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in