• 1
  • 2
2008-03-01, 19:51
Medlem
The-Hallows avatar
Tjenare tjenare!

Har hört att ett glas mjölk efter träningen är precis lika bra som protein drink. Undrar bara om det stämmet?
Citera
2008-03-01, 19:52
Bannlyst
Alltså, i mängden matväg.
Nej.

Är det din pappa som sakt det till dig eller?
Citera
2008-03-01, 19:54
Medlem
The-Hallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
Alltså, i mängden matväg.
Nej.

Är det din pappa som sakt det till dig eller?

Nej inte farsan, en som har tränat på gym i ca 20 år så men har är ganska bort så xD
Citera
2008-03-01, 19:56
Medlem
schabo-labos avatar
Ett glas mjölk ger ca 7gram protein och en protein-drink ca 30gram. Inte så lika alltså.
Citera
2008-03-01, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The-Hallow
Nej inte farsan, en som har tränat på gym i ca 20 år så men har är ganska bort så xD
hehe okey.
Nej, han låter bara som ett bittert fall.

Dricker du iof mer än ett glas så kan det ju bli bra, men om man räknar med att ett glas kanske rymmer 2 dl så är det bara 6g protte, vet itne kolhydratmängden.
Men en proteindrink/gainer brukar ligga på 24g protte sammt ganska mycket kolhydrater om det är en gainer vill säga.
Citera
2008-03-01, 19:58
Medlem
The-Hallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
hehe okey.
Nej, han låter bara som ett bittert fall.

Dricker du iof mer än ett glas så kan det ju bli bra, men om man räknar med att ett glas kanske rymmer 2 dl så är det bara 6g protte, vet itne kolhydratmängden.
Men en proteindrink/gainer brukar ligga på 24g protte sammt ganska mycket kolhydrater om det är en gainer vill säga.

okeeey. Får hålla mig till mina protein drinkar då. Tänkte bara om det fanns pengar att tjäna
Citera
2008-03-01, 20:00
Bannlyst
Citat:
okeeey. Får hålla mig till mina protein drinkar då. Tänkte bara om det fanns pengar att tjäna
Ja, gör det!
Citera
2008-03-01, 20:01
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Jag ser problemet att hålla mjölken kall, såvida man inte fryser/kyler ner. Prottepulver med vatten är ju smidigt.
Citera
2008-03-01, 20:21
Medlem
mjölk efter styrketräning stimulerar anabolism och vänder proteinbalansen till positiv, så att svar ja på den frågan. Har för mig att det handlade om 2,3 dl eller ngt sådant.
Citera
2008-03-01, 20:25
Medlem
Showzs avatar
Proteindrink = vassle, mjölk är till 80% kasein... så nej.
Citera
2008-03-01, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
Proteindrink = vassle, mjölk är till 80% kasein... så nej.
Efter träning så har det bevisats att stimuleringen är ganska så identisk (kasein vs vassle).
Citera
2008-03-01, 20:27
Medlem
C M Burnss avatar
Jag läste nyligen på baksidan av ett mjölkpaket att ett glas av dess innehåll var den bästa återställaren som fanns efter ett hårt träningspass.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in