Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Man säger att enda sedan big bang så expanderar hela universum. Det låter ganska troligt i mina öron också. All materia antar jag satt som i en stor klump på något vis, och sedan small den och allt spredssig och det gör det fortfarande.
Tanken jag inte får kläm på, om universum hela tiden expanderar vad finns det där inte universum har kommit ännu. Framför expanditionen så att säga?
Är det en färg där? En Massa?
Era filosofier ang. det här vore trevligt, för o tvätta tankarna lite.
Förmodligen expanderas det i just
ingenting.
Jag rekommenderar starkt boken Big Bang av Simon Singh om man är intresserad av Big Bang, svårt att inte tro på teorin efter att ha läst den.
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Men faktumet att man är ute och dribblar efter parallella universum visar ju ganska starkt vilka brister det finns inom teorierna.
I senaste Illustrerad Vetenskap gick det att läsa om astronomer som upptäckt ett enormt tomrum i universum som var mer än en miljard ljusår i diametern! Det har aldrig hittats några liknande områden i universum och enligt Big Bang teorin ska universum vara homogent, dvs. likartat.
Teoretiker misstänker att det är ett parallelt universum som gjort någon form av intrång.