2008-03-01, 19:25
Medlem
djues avatar
För ett tag sen gjorde jag en tråd om min dator som vägrade starta. Jag lämande in den och det visade sig vara nätagrigatet som var trasigt, så jag fick det bytt och datorn fungerade igen. när jag startade datorn upptäckte jag hur mycket skit jag hade, så jag tänkte att en formatering inte skulle sitta fel. Jag drar igång formatering och får då massa errors under formateringen. "Error Extracting File: (kommer inte ihåg)". Fick detta felmedelande ett antal gånger gällande olika filer. Helvette tänkte jag, men datorn startade ändå.. skulle instalera MSN då måste jag skaffa SP2 (En kort historia blir lång, Sorry.)Så när jag är i sp2 instalern får jag nåt felmedelande om att massa filer saknas.. nehepp tänkte jag.. jag testar att formatera igen och hoppas på bättre. Samma skit igen. Fan nu får det räcka tänkte jag. (Jävla massa tänkande) så jag drog ner en Killdisc skiva som rensade allt. sen lånade jag en XP proffesional cd av en polare.. allt flöt på.. OCH NU TILL DET JAG STARTADE TRÅDEN OM! (äntligen) . Nu är allt jätte konstigt. från början funkade inget eftersom allt jag hade var en ren xp. ladda hem någon driver skiva till hp datorer och jag fick igång internet. men det är massa Drivisar som saknas/är konstiga. jag kom på att eftersom min bror har en precis likadan dator borde det gå att bara kopiera alla drivisar från hans dator till min dator och så e biffen kirrad.

Så om någon vet var drivrutismappen ligger så skulle det kunna vara till hjälp eller om någon vet något drivrutins paket till en HP PAVILLION dator.. vad som helst som får datorn att fungera..

massa saker är skumma. Förrut hade jag 3 st nätverkskort nu har jag bara 2.. sådana grejer som är konstiga.. skärmen är jätte konstig, ungefär som det e jätte stor padding på den och har man för högupplösning så "scrollar" man på sidorna för att utöka bilden licksom..
Citera
2008-03-01, 23:01
Medlem
massamulls avatar
Finns ett program som heter drivermax som sparar ner alla drivrutiner i en mapp sen är det bara att lägga in som på ett usb-minne eller nått sådant

Sen går du in i enhetshanteraren och högerklickar på alla drivrutiner som saknas ( en i taget ) sen uppdaterar du dom och söker då i den mappen som alla drivers ligger i
Citera
2008-03-02, 15:19
Medlem
djues avatar
Okej tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in