2008-03-03, 09:47
Medlem
Danneehs avatar
Men förihelvete jävla propaganda! inte ens lagliga droger kan de låta bli, IDIOTER.
Citera
2008-03-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Får jag fråga, hur lyckades dom få upp ögonen för dig?

Hade du gått omkring med en spliff i munnen öppet eller?

Haha nejnej.. ett "anonymt tips" ska visst ha varit orsaken till att de besökte mig.. Här i hallsberg så är poliserna skapligt sugna om jag säger så...
Citera
2008-03-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
När man går ut med en sån här annons så tror jag att det blir motsatt effekt. Folk som aldrig har hållt på med droger innan men som har varit lite småsugna tror jag nappar på sånt här. Jag själv är ett liknande exempel. Sen säkert 5-6 år tillbaka i tiden har jag varit sugen på att testa cb men jag har aldrig haft kontakter eller vågat beställa genom internet. Förra veckan så kikade jag i drog-forumet och hittade en tråd om spice. Beställde en påse spice och i Torsdags(?) var det premiär för mig.

Man måste vara jävlig ointelligent om man låter "annonser" påverka ens val till att testa droger lr inte.. Media ska man knappast lyssna på.
Citera
2008-03-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmypage
Första tanken som slog mig när jag läste artikeln var att Hallsbergspolisen inte lyckats rekrytera kårens mest intelligente man när de anställde Jocke Jansson.

Citatet nedan tyder på detta:

Med logiken ovan så är det alltså lagligt att sälja heroin om man bara blandar det med spice? Eller?
Nej, så dum kan faktiskt inte en polis bli, inte ens i kombination med en journalist som anställts på felaktiga grunder.

Jag gissar därför att allting är ett noga uttänkt utspel i syfte att kunna göra vad som citeras nedan:

Luktar lite framtida polisstat om det hela. Men, tack och lov så lyckas Hallsbergspolisen med denna briljanta plan öppna upp för att slippa straff för cannabisbruk.

Läs nedan:

När ni åker in för provtagning nästa gång. Säg bara att ni beställt Spice någonstans utomlands ifrån och rökt detta men att ni aldrig rökt cannabis. Polisen kommer visserligen att skratta åt er och säga att "Visst, men urinprovet ger ju utslag på cb. Det är kört".
Då säger du bara att "det måste vara något fel, jag ska allt bevisa." Sedan återkommer du en vecka sedan och hänvisar till Jocke Janssons uttalande. "Se här! Jag hade rätt. Enligt Jocle Jansson på Polisen så säljs en del Spice med cannabis i. Men hur skulle jag kunna veta?"

Håller med dig...
Citera
2008-03-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceGirl
Haha nejnej.. ett "anonymt tips" ska visst ha varit orsaken till att de besökte mig.. Här i hallsberg så är poliserna skapligt sugna om jag säger så...

Okej!
Vad retligt dock! Att någon bara måste lägga sig i vad du gör och inte gör >.<
Citera
2008-03-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Okej!
Vad retligt dock! Att någon bara måste lägga sig i vad du gör och inte gör >.<

Joo sånt blir man ju skapligt fläng av.. menmen man får tat helt enkelt.
Citera
2008-03-04, 13:22
Medlem
Citat:
Man måste vara jävlig ointelligent om man låter "annonser" påverka ens val till att testa droger lr inte.. Media ska man knappast lyssna på.

Klart att man inte ska lita på media till 100%. Om en artikel väcker intresse så forskar man vidare så man får lite kött på benen. Tror du missförstod mitt inlägg lite...
Citera
2008-03-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Klart att man inte ska lita på media till 100%. Om en artikel väcker intresse så forskar man vidare så man får lite kött på benen. Tror du missförstod mitt inlägg lite...

Det går knappt att lita på media till 40% så då kan man ju basera sina gärningar på annat.
Citera
2008-03-04, 18:25
Medlem
kamrads avatar
Tycker du ska JO-anmäla...
Citera
2008-03-04, 20:53
Medlem
Mysfabbjojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmypage

När ni åker in för provtagning nästa gång. Säg bara att ni beställt Spice någonstans utomlands ifrån och rökt detta men att ni aldrig rökt cannabis. Polisen kommer visserligen att skratta åt er och säga att "Visst, men urinprovet ger ju utslag på cb. Det är kört".
Då säger du bara att "det måste vara något fel, jag ska allt bevisa." Sedan återkommer du en vecka sedan och hänvisar till Jocke Janssons uttalande. "Se här! Jag hade rätt. Enligt Jocle Jansson på Polisen så säljs en del Spice med cannabis i. Men hur skulle jag kunna veta?"
Men är du helt blåst? Vad tror du polisen svarar?

"Men jaha, om du inte visste så får vi väl släppa dig. Det är ju inte olagligt om man inte förstår vad man gör"?

Det enda som kommer hända är att polisen garvar arslet av sig och har klara bevis på att du begått en olaglig handling.
Citera
2008-03-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamrad
Tycker du ska JO-anmäla...

Jasså? och vad ska jag säga?
Citera
2008-03-04, 23:24
Medlem
Genious Brothers avatar
Citat:
Jasså? och vad ska jag säga?

Klaga på att dem tog ditt knark och din frihet att ta det.
Mjaa... Eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in