• 1
  • 2
2008-03-01, 16:57
Medlem
Porsennas avatar
Det var ju renodlade hip-hop och skate-kläder vad jag kan minnas. Har sett på hemsidan att de försöker sig på lite allt möjligt idag.

Förekommer de här klädmärkena idag på sveriges gator?
Citera
2008-03-01, 17:02
Medlem
Herr_Oins avatar
PCB har jag för mig att det praktiskt taget helt försvunnit från den svenska marknaden, men man ser lite skor från dem ibland. Synd, gillade faktiskt det märket litegrann. Det var väl inte ett hip-hop eller skatemärke?

Stüssy ser man väldigt sällan men jag var inte så insatt i det märket så jag har inte så mycket att kommentera.
Citera
2008-03-01, 17:12
Medlem
dumkopfs avatar
Stüssy brukar ju säljas i lite dyrare streetwearbutiker typ shelta.. min favorithoodie är en stüssy btw
Citera
2008-03-01, 17:17
Medlem
garb0s avatar
Jag har en stüssy keps och tee
Citera
2008-03-01, 17:21
Medlem
gugglianos avatar
psycho cowboy var inget hiphop-märke
såldes bla av cahrlings
Citera
2008-03-01, 17:30
Medlem
Tord_Ywels avatar
Stüssy är lite ovanligare märke men ser det lite då och då. Dom gör mycket tjejkläder nu har jag för mig.
Citera
2008-03-01, 21:51
Medlem
Apanjockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Stüssy är lite ovanligare märke men ser det lite då och då. Dom gör mycket tjejkläder nu har jag för mig.

Stussy är väl inte ovanligt? Ser det titt som tätt på stan. De har väl ändå blivit ganska stora på senare tid, gjort samarbete med både New Era och massa graffitimålare.
Citera
2008-03-02, 11:38
Medlem
psycho cowboy är som sagt varken skate eller hiphop, jag skule mer klassa de åt rockhållet. Köpte ett par psycho cowboy på mellandagsrean, rätt schysta faktiskt.

OCh stüssy finns ju att hitta lite överallt:

caliroots
shelta
sportif
Citera
2008-03-02, 18:08
Medlem
jumpcuts avatar
Första gången jag såg Psycho Cowboy var 1994, då var det ett par vita baggybyxor med graffiti överallt. Sedan hade de väl i princip bara baggykläder till i alla fall slutet av 90-talet? Efter det såg jag inget mer från dem i Sverige. Men att de gått från hiphop/skate (som var jävligt rätt just 94 och några år framåt) till någon slags "haute streetfashion" precis som WESC (som hann med ett namnbyte från G-Spot till WE i och med deras största förändring) är väl inte helt otippat?
Citera
2008-03-02, 18:14
Medlem
Shine_s avatar
stussy är inte alls särskilt ovanligt, dock förknippar jag det rätt kraftigt med en tydlig streetstil. Tror inte att man skulle hitta en tee på någon från gustavsbergs fordonsprogram direkt.

Men dom gör feta grejer hur som helst, jag äger själv några plagg. Dyrt är det dock som attans, gäller att hitta på rea.
Citera
2008-03-02, 18:41
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjocko
Stussy är väl inte ovanligt? Ser det titt som tätt på stan. De har väl ändå blivit ganska stora på senare tid, gjort samarbete med både New Era och massa graffitimålare.

I en stad med bara en skate/street affär (räknar inte Stadium och liknande) kan jag räkna upp många märken som jag skulle kalla ovanliga.
Citera
2008-03-04, 21:36
Medlem
storytellers avatar
Stüssy är som sagt ett etablerat märke för den som är intresserad av en sansad och modern hiphop/streetstil.
Psycho Cowboy har jag inte sett på ett tag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in