2008-03-01, 16:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Ja, som min rätt långa rubrik säger: "Kan moderatorer moderera i delar som de inte är moderatorer i?"

Och då menar jag inte att hålla på och småstyra utan mest om att ta bort trådar som är uppenbart olämpliga (kranfiske, ref-länkar etc).
2008-03-01, 16:57
Bannlyst
Nej, det kan de inte.

MVH

/ "En som vet"
2008-03-01, 17:06
Medlem
Inzaits avatar
Hade det stått "Ansvariga moderatorer för denna forumsdelen = blabla" då?

Självklart kan de inte det.
2008-03-01, 17:11
Medlem
Deannas avatar
Nix.. Jag kan bara utgöra moderatoråtgärder i de forum jag är moderator i..
2008-03-01, 17:13
Medlem
Wittgensteins avatar
Det fanns väl ett kortlivat försök med så kallade "supermoderatorer" som kunde modda i alla forum ett tag.
2008-03-01, 17:22
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Nix.. Jag kan bara utgöra moderatoråtgärder i de forum jag är moderator i..
Nej!
Vi får skicka en RP om vi ser något regelbrott, som alla andra användare, i de fora där vi inte modererar.
2008-03-01, 17:58
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Nej!
Vi får skicka en RP om vi ser något regelbrott, som alla andra användare, i de fora där vi inte modererar.

Ah. Skulle man inte kunna tänka sig att en forumsdel som inte har haft någon moderator online på t.ex. 24-48 timmar öppnas så att även andra moderatorer kan moderera den?
Ofta gör det ju ingenting om det blir lite stökigt, men när det kommer riktiga idioter in och börjar sabba ( XIlluminatiX:s tråd i drogakuten t.ex. "Hjälp MIN KATT HAR TATT ÖVERDOS!") så önskar man att andra moderatorer kunde kliva in när de ordinarie inte är tillgängliga.
2008-03-01, 18:04
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ah. Skulle man inte kunna tänka sig att en forumsdel som inte har haft någon moderator online på t.ex. 24-48 timmar öppnas så att även andra moderatorer kan moderera den?
Ofta gör det ju ingenting om det blir lite stökigt, men när det kommer riktiga idioter in och börjar sabba ( XIlluminatiX:s tråd i drogakuten t.ex. "Hjälp MIN KATT HAR TATT ÖVERDOS!") så önskar man att andra moderatorer kunde kliva in när de ordinarie inte är tillgängliga.

Självklart borde det vara så. Jag förstår inte varför Sveriges största forum inte har moderatorer som kan vara överallt :P
2008-03-01, 18:11
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Självklart borde det vara så. Jag förstår inte varför Sveriges största forum inte har moderatorer som kan vara överallt :P

Nä, men vi pratar ju inte om att vara överallt bara att forumsdelar som varit utan moderator en längre period öppnas temorärt (tills någon av de ansvariga moderatorer kommer online igen) för den moderator som känner sig manad och har lite tid över.

Sen vet inte jag om det är tekniskt möjligt eller om det finns andra aspekter kring det som gör det till ett mindre bra förslag?
2008-03-01, 18:19
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait

Med tanke på hur många RP man får om man är moderator i ett forum.. Hur många skulle man inte få om man moddade alla forum.. Det vill jag inte ens tänka på..
2008-03-01, 18:31
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Med tanke på hur många RP man får om man är moderator i ett forum.. Hur många skulle man inte få om man moddade alla forum.. Det vill jag inte ens tänka på..

Man skulle ju kunna vara s.k SuperMod och bara gå runt och vara allmänt bäst?
2008-03-01, 18:31
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Nä, men vi pratar ju inte om att vara överallt bara att forumsdelar som varit utan moderator en längre period öppnas temorärt (tills någon av de ansvariga moderatorer kommer online igen) för den moderator som känner sig manad och har lite tid över.
Vilken forumsdel menar du? Den är stängd men har ansvariga moderatorer?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in