2008-03-01, 18:35
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Man skulle ju kunna vara s.k SuperMod och bara gå runt och vara allmänt bäst?
En person kan inte hålla kolla på över 150 ämnen.
2008-03-01, 18:38
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Man skulle ju kunna vara s.k SuperMod och bara gå runt och vara allmänt bäst?

Jag är inte moderator för att få någon status.. Så nej, jag vill inte vara någon supermodd som går runt och är "allmänt bäst".
2008-03-01, 18:58
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Självklart borde det vara så. Jag förstår inte varför Sveriges största forum inte har moderatorer som kan vara överallt :P

För att det inte finns någon vits med att jag modererar ämnen som jag inte har någon koll på. Se det tvärt om istället. Flashback tillhandahållet ett antal vitt skilda separata forum. Jag är moderator i sport-, historie-, och revisionismforumen. Andra är moderatorer i andra forum. Sen råkar bara dessa forum hänga ihop i fråga om postcount, tillsägelser, regler, o s v.

/feldgrau
2008-03-01, 19:09
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
En person kan inte hålla kolla på över 150 ämnen.

Så sant som det är sagt.
2008-03-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det fanns väl ett kortlivat försök med så kallade "supermoderatorer" som kunde modda i alla forum ett tag.
Enligt vissa rykten jag har hört så lever supermoderatorförsöket kvar, jag har vissa uppgifter om vilka som är supermoderatorer men jag vet inte om jag vågar avslöja det.
2008-03-01, 19:48
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Ibland händer det att en användare "löper amok" och postar OT eller spam i flera olika forum. En sådan användare måste jagas forum för forum, om nuvarande moderatorssystem fungerar utan supermoderatorer. Skulle därför på förekommen anledning vilja se, inte supermoderatorer, utan en temporär superlåsning. Alltså att alla moderatorer kan dra i nödbromsen och hindra ett konto från att posta tills ärendet utretts på normalt sett. Bara för att stoppa uppenbara troll eller spam-konton från att sprida dunga över alla forumdelar.
2008-03-03, 11:36
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Enligt vissa rykten jag har hört så lever supermoderatorförsöket kvar, jag har vissa uppgifter om vilka som är supermoderatorer men jag vet inte om jag vågar avslöja det.

Någon annan som vet mer om detta? Finns det verkligen supermods, och vilka är de i så fall?
2008-03-03, 17:55
Medlem
Citat:

Om så är fallet så är det ju något positivt tycker jag, dock är det märkligt om det skall vara något hysch-hysch kring dels existensen utav dessa och även vilka de är.
2008-03-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Om så är fallet så är det ju något positivt tycker jag, dock är det märkligt om det skall vara något hysch-hysch kring dels existensen utav dessa och även vilka de är.
Jag kan avslöja att Ruskigbuss är en av de personer som är supermoderatorer, har även hört vissa rykten om att Fet-Evert skulle vara en av dessa men det är ingenting jag kan bekräfta.
2008-03-03, 18:15
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Jag kan avslöja att Ruskigbuss är en av de personer som är supermoderatorer, har även hört vissa rykten om att Fet-Evert skulle vara en av dessa men det är ingenting jag kan bekräfta.

Jag tror att vi kan utesluta Fet-Evert eftersom han inte är moderator överhuvudtaget.
2008-03-03, 18:19
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

Jo, det är det senaste. Nu har vi även medlemmar som Fet-Evert som inte är moderatorer, men ändå supermoderatorer i lönndom.

--

Som svar på frågan så kan moderatorer bara utföra modereringsåtgärder i de forum de är tillsatta. I alla andra forum är man som vilken annan medlem som helst. Ser man ett regelbrott i något annat forum så skickar vi RP precis som alla andra, vilket moderatorer faktiskt är väldigt bra på, iallafall i "mina" forum.
2008-03-03, 18:19
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Jag kan avslöja att Ruskigbuss är en av de personer som är supermoderatorer...
Hur då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in