• 1
  • 2
2008-03-01, 01:28
Medlem
Doktor_Blys avatar
Vet inte om jag postar detta i rätt forumsdel med det handlar trots allt om Windows . Jag ber mod flytta om den trotsallt hamnat fel.

Min fundering är hur man gör för att bränna ett operativsystem som inkluderar program och uppdateringar mm. T ex Windows XP, uppdateringar till det, antivirusprogram, brandvägg, officepaket, photoshop mm. Hade vart väldigt bekvämt då jag har 3 datorer här hemma som formateras hyfsat ofta och alla burkar har samma program mm, då hade det vart otroligt enkelt att bara slänga in en skiva som innehåller allt-i-ett.

Är det någon som förstår hur jag menar?
Citera
2008-03-01, 01:38
Medlem
Ondkvists avatar
Gör en Ghost-image av varje maskin när du är nöjd med installation och innehåll. Tar inte många minuter att rulla tillbaka en sådan från destinationslagringspunkten när olyckan har varit framme eller när man har andra orsaker att backa tillbaka installationen.

Antar att dina maskiner är olika hårdvarumässigt, så du är tvungen att göra en enskild image för var och en av maskinerna.
Citera
2008-03-01, 01:42
Medlem
t00ks avatar
Om du kollar runt lite på tpb så kan man hitta vissa releaser som tar upp det du söker efter.
Jag gick in och sökte efter windows xp swe och fick bl.a. fram detta resultat: http://thepiratebay.org/tor/3896279/...uild_16_SATA__

Vad jag har förstått så kommer det med jävligt många program som ska vara till nytta för dig.
Har även sett (men kan inte minnas) ett program eller release där man kunde bygga upp sitt eget XP med egna program och så.

Mvh.
Citera
2008-03-01, 02:07
Medlem
Doktor_Blys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Gör en Ghost-image av varje maskin när du är nöjd med installation och innehåll. Tar inte många minuter att rulla tillbaka en sådan från destinationslagringspunkten när olyckan har varit framme eller när man har andra orsaker att backa tillbaka installationen.

Antar att dina maskiner är olika hårdvarumässigt, så du är tvungen att göra en enskild image för var och en av maskinerna.
Vet hur du menar, är inte riktigt detta jag menar, men tack ändå för relativt snabbt svar
Citat:
Ursprungligen postat av t00k
Om du kollar runt lite på tpb så kan man hitta vissa releaser som tar upp det du söker efter.
Jag gick in och sökte efter windows xp swe och fick bl.a. fram detta resultat: http://thepiratebay.org/tor/3896279/...uild_16_SATA__

Vad jag har förstått så kommer det med jävligt många program som ska vara till nytta för dig.
Har även sett (men kan inte minnas) ett program eller release där man kunde bygga upp sitt eget XP med egna program och så.

Mvh.
Är precis en såndär jag är ute efter fast jag vill göra allt själv, egna program osv. Är väldigt tacksam om någon vet vilken release h*n pratar om
Citera
2008-03-01, 02:13
Medlem
Tror dom använder Windows Unattended CD Creator när dom gör dom där rellarna.
Citera
2008-03-01, 02:15
Medlem
Doktor_Blys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csreddie
Tror dom använder Windows Unattended CD Creator när dom gör dom där rellarna.
Mer info eller iallafall nerladdningslänk?
Tack på förhand
Citera
2008-03-01, 02:20
Medlem
Bara googla på det. Men här är den första jag fick upp

tog bort länken då jag läste någonstans att man ej fick direkt länka?
Senast redigerad av csreddie 2008-03-01 kl. 02:25.
Citera
2008-03-01, 02:21
Medlem
Doktor_Blys avatar
Citat:
Bara googla på det. Men här är den första jag fick upp

http://www.softpedia.com/get/System/...-Creator.shtml
Stort tack jag ska kolla in det direkt. Hoppas man kan bränna som dvd eftersom det är rätt många program som ska in
Citera
2008-03-01, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor_Bly
Stort tack jag ska kolla in det direkt. Hoppas man kan bränna som dvd eftersom det är rätt många program som ska in

Det jag testade för ett par månader funkade o bränna dvd så det ska funka..
Citera
2008-03-01, 02:27
Medlem
Doktor_Blys avatar
Får upp en felmeddelande ruta när jag ska starta programmet - (0xc0000135)
Citera
2008-03-01, 02:31
Medlem
Du måste ha Net Framework för att det ska fungera finns på microsofts hemsida..
Citera
2008-03-01, 02:36
Medlem
Doktor_Blys avatar
Citat:
Du måste ha Net Framework för att det ska fungera finns på microsofts hemsida..
tack ännu en gång
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in