Citat:
Ursprungligen postat av kNastr.
Jag tycker inte Johan Norberg känns speciellt seriös när han på nätet och på ett synnerligen uppblåst sätt korar sig själv till "vinnare" över ett gräl som pågått över kultursidorna. Snarare just som den maniska rättshaverist han inte vill bli sedd som.
Jag har inte sagt att Norberg föregår med gott exempel. Schottenius är bara värre.
Citat:
Ursprungligen postat av knas
Tycker fö det är dags att ta bladet från munnen och ryta till mot den nya pseudooffentlighetens största gnällkäftar - de som på bloggar och i forum för en diskussion i en offentlighet de inte har hög nivå att delta i. De som "kräver" att få vara med i tidningarna, kräver att få sitt otrevliga käftande bemött.. Blogg-högern , eller vad man nu ska kalla dem, alla dessa agressiva Män med Blogg - Männen som Tror Sig Vara Med På Arenan men egentligen är lika betydelselösa losers som de alltid varit
Att du har något personligt emot människor med höger-åsikter är väl ganska uppenbart. Bloggar börjar få alltmer inflytande, och jag förstår att vissa på vänsterkanten känner sig hotade av fenomenet och vill begränsa det. Som med allt annat finns det både bra och dåliga "högerbloggar" dock, det är inget jag hymlar om.
Jag tycker Andreas Malm och Schottenius har lyckats bevisa att det inom större medier finns folk som för en diskussion de inte har hög nivå nog att delta i.
Men vad jag förstår vill du alltså inte att folk på internet skall uttala sig om sakfrågor, utan det skall man överlåta åt de som har en journalistisk utbildning?
Måste vara en chock för dig, men det finns faktiskt människor som varken är politiker eller journalister som har vettiga saker att säga.
Men visst, vi kan ju sluta ha demokratiska val, folk är ju ändå så okunniga.
Förstår dock din frustration lite. Det är extremt sällan människor med vänstersympatier lyckas vinna debatter på internet, oavsett om det är flashback eller på bloggar.