2008-02-29, 15:18
Medlem
Snvits avatar
Jag har tv st strutsmedaljonger i kylen som jag tnkte tillga i helgen. Hur gr jag det p bsta stt och vilken innertemp ska de ha idealt?

Jag tnkte egentligen bara steka dem och stlla in i ugnen med kttermometer och till det ha ngonportvisss och rotfrukter.
Citera
2008-02-29, 15:29
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag har tv st strutsmedaljonger i kylen som jag tnkte tillga i helgen. Hur gr jag det p bsta stt och vilken innertemp ska de ha idealt?

Jag tnkte egentligen bara steka dem och stlla in i ugnen med kttermometer och till det ha ngonportvisss och rotfrukter.
Behandla den p samma stt som oxfil. Den skall vara rosa i mitten. Runt 55-58 grader.

~Paul~
Citera
2008-02-29, 15:35
Medlem
Skulle ocks steka medaljongerna hastigt i smr fr att sedan gra en Wellingtonvariant och baka in i smrdeg. Nr smrdegen har fluffat upp och nr till grnsen precis innan den blir brun s r det dags att ta ut strutsen. Skulle kra ngon enkel sallad med svamp till, kanske portabello eller champinioner d. Kasta i lite ugnsrostade rotfrukter i och gr en varm sallad, d det oftast brukar bli fel med kall sallad till varmt ktt. En ss med balsamico och rdvin till, dock inte s mycket d kttet fr tillrcklig smak av smrdegen och det r det som ska vara det mest framtrdande.
Citera
2008-02-29, 15:36
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Behandla den p samma stt som oxfil. Den skall vara rosa i mitten. Runt 55-58 grader.

~Paul~

Utmrkt det var mellan oxfil och struts valet lg.
Citera
2008-02-29, 15:41
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legatoz
Skulle ocks steka medaljongerna hastigt i smr fr att sedan gra en Wellingtonvariant och baka in i smrdeg. Nr smrdegen har fluffat upp och nr till grnsen precis innan den blir brun s r det dags att ta ut strutsen. Skulle kra ngon enkel sallad med svamp till, kanske portabello eller champinioner d. Kasta i lite ugnsrostade rotfrukter i och gr en varm sallad, d det oftast brukar bli fel med kall sallad till varmt ktt. En ss med balsamico och rdvin till, dock inte s mycket d kttet fr tillrcklig smak av smrdegen och det r det som ska vara det mest framtrdande.

Balsamico och rvin kr jag ofta s en sdan kan det mycket vl bli och ungsrostade rotfrukter r planerade. Drmot s hoppar vi smrdegen den hr gngen d jag r inne i beach 2008 tankar. Drav valet av ett magert ktt samt en hummerhalva till frrtt. Tnk att mager mat kan var s delikat
Citera
2008-02-29, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Balsamico och rvin kr jag ofta s en sdan kan det mycket vl bli och ungsrostade rotfrukter r planerade. Drmot s hoppar vi smrdegen den hr gngen d jag r inne i beach 2008 tankar. Drav valet av ett magert ktt samt en hummerhalva till frrtt. Tnk att mager mat kan var s delikat

D freslr jag istllet en mager gryta med portvin, kalvfond+vatten, scharlottenlk, lk, vitlk, ugnsrostade rotfrukter som mortter, rotselleri, potatis, palsternacka och lite svartrtter mot slutet. Riktigt magert och mttande. Knner man sig tjock som undertecknad och har noll ambitioner att vga mindre n 175 kilo, ja d kan man till och med slnga i lite strutskorv
Fast det kan ju vara fett i den...

Tnk vad ltt det blir om man sger hur man vill ha det frn brjan
Citera
2016-07-06, 12:16
Medlem
klybans avatar
Filn kan jag laga p ett par stt.
Men vriga delar p strutsen, hur tillagar man den p ett vettigt stt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in