2008-02-29, 06:08
Medlem
SharkBombs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=s4sg-nzKFIQ

Jani Liimatainen och Syu sitter och lirar lite gitarr.. Älskar deras ljud i gitarrerna. Kan någon hjälpa mig och säga va man ska köpa för att få sådant ljud? funkar det med effekt pedaler eller måste man köpa en hel Mesa förstärkare som jag hört att Jani använder?

Tacksam för svar
Citera
2008-02-29, 10:07
Medlem
Suicide Nations avatar
Du syftar inte måhända på att dom spelar i tersstämmor. Äcklig jävla power metal klyscha för att få dom tråkigaste melodierna någonsin att låta ''hemtrevliga''. Annars är det ju bara random shred.
Citera
2008-02-29, 10:10
Medlem
Miles smiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SharkBomb
[url]Kan någon hjälpa mig och säga va man ska köpa för att få sådant ljud? funkar det med effekt pedaler eller måste man köpa en hel Mesa förstärkare som jag hört att Jani använder?

Jani Liimatainen spelar där på en Line6 Pod genom en Marshall topp och 4x12 kabinett, så någon Mesa behöver du nödvändigtvis inte. En Pod är ju dessutom betydligt billigare och ger dig flera möjligheter att ratta in ljud du gillar att spela med.
Citera
2008-03-01, 03:06
Medlem
SharkBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miles smiles
Jani Liimatainen spelar där på en Line6 Pod genom en Marshall topp och 4x12 kabinett, så någon Mesa behöver du nödvändigtvis inte. En Pod är ju dessutom betydligt billigare och ger dig flera möjligheter att ratta in ljud du gillar att spela med.

Tack så hemskt mycket! =D de va precis den infon ja behövde
Citera
2008-03-01, 12:34
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miles smiles

Haha precis vad jag tänkte säga, låter typiskt Pod, den lille njuren ! Gillar inte det ljudet...

I övrigt så hörde jag inga effekter alls, möjligt att det ligger en kompressor och jämnar till, men är inte säker.
Citera
2008-03-01, 14:57
Medlem
ron_bs avatar
Skulle tippa på Line6 Ax2 combo amp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in