2008-03-03, 00:36
Bannlyst
Det senaste jag hörde var att det var en person med samma förnamn som offret och med ett A som första bokstav i efternamnet.
Det behöver inte stämma, men det är vad som sägs.
Citera
2008-03-03, 02:11
Medlem
reborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Det senaste jag hörde var att det var en person med samma förnamn som offret och med ett A som första bokstav i efternamnet.
Det behöver inte stämma, men det är vad som sägs.
Har jag också hört, och stämmer mest troligt.
Senast redigerad av reborn 2008-03-03 kl. 02:26.
Citera
2008-03-03, 11:25
Medlem
Japp, jag hörde samma sak. A som i ett av sveriges vanligaste efternamn, men som sagt, det är ingen som varken dementerat eller verifierat denna uppgift. Killen i fråga ska tydligen också vara förtidspensionär - men Luleå är så litet att rykten säkerligen späds på fler än en gång innan sanningen verkligen kommer fram om hur det egentligen ligger till.
Citera
2008-03-03, 16:05
Bannlyst
Jag har i dag fått ryktet bekräftat av någon med god insyn, från den mörka sidan så att säga.
Citera
2008-03-04, 13:02
Medlem
P4iNs avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=3296099

Den mordmisstänkte är tydligen målsägare i ett annat knivmål...
Citera
2008-03-04, 15:01
Medlem
"- Jag vill börja med att säga att det är min bäste väns farsa som sitter där, sade 23-åringen och nickade mot den åtalade 41-åringen."

"En kvinna i 40-årsåldern hördes som vittne. Hon har tidigare varit sambo med den åtalade mannen men bor nu i Morjärv. Det var utanför hennes hus som den 26-årige mannen från Töre höggs till döds förra veckan."

Tighta famlijeband verkar det som. Vad heter det där kortspelet: "Löjliga familjerna"?
Citera
2008-03-04, 23:10
Medlem
Hörde att gärningsmannen kommer från Hertsön, initialerna D.A. Min källa berättade även att offret fälldes med ett stöd från en husvagn och när han skulle kliva upp så höggs han med en redig rambokniv i mellangärdet.

Ett minnesalbum http://www.pixbox.se/alb_show_id727213_page0.html
Senast redigerad av h0xah 2008-03-04 kl. 23:16. Anledning: mer info
Citera
2008-05-16, 16:35
Medlem
johnny-62s avatar
Sex års fängelse för dråp

Citat:
Haparanda. Tingsrätten dömde den 23-årig man från Luleå, som stuckit en morakniv i hjärtat på en 26-årig Luleåbo, till sex års fängelse för dråp.
- Det var en relativt väntad dom, men jag tycker att påföljden var låg, säger kammaråklare Agneta Karlsson till NSD.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=3750548
Otroligt låga straff i det här landet, hur fan kan man få bara 6 år efetr att ha huggit ihjäl en människa..
Citera
2008-05-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Otroligt låga straff i det här landet, hur fan kan man få bara 6 år efetr att ha huggit ihjäl en människa..

Han blir helt fri efter max 4 ynka år. Permissioner, övernattningar, utflykter, aktiviteter osv från dag 1 i stort sett.
Citera
2008-05-17, 18:30
Medlem
Kallie1338s avatar
När snubben blir släppt så lär det inte vara så roligt för honom. Massor som väntar på han
Senast redigerad av Kallie1338 2008-05-17 kl. 18:33.
Citera
2008-05-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallie1338
När snubben blir släppt så lär det inte vara så roligt för honom. Massor som väntar på han

Sådär låter det jämt och ständigt men hur ofta händer det verkligen någonting?

Inte ofta...
Citera
2018-04-25, 11:22
Medlem
Intressant tråd som väcker gamla minnen.

D.S var något av en legend när jag växte upp. En gång var jag ute och cyklade i en rondell, då kom han med sin merca och stannade mitt i rondellen. Det blev kö och folk började tuta, D.S stod helt still. Plötsligt la han i backen och gasade allt vad han kunde in i bilen som var bakom hahaha... en absurd syn, gissar på att han ville lösa in bilen.

Synd att det gick som det gick, hade säkert blivit en bra kille av honom även om han var lite busig då.

Någon som vet hur det gick för GM? Som jag förstod det var det D.S som uppsökt honom med kniven så ansvaret för utgången är väl lite delat...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in