2008-02-29, 17:19
Medlem
JÄSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallie1338
Nej det var inte samma dom sitter redan inne.
Offret var ju tydligen bästa vän med han som blev skjuten i somras i Överkalix.. Kanske har någon sorts koppling? Kan han vart ute efter hämd?
Citera
2008-02-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JÄS
Offret var ju tydligen bästa vän med han som blev skjuten i somras i Överkalix.. Kanske har någon sorts koppling? Kan han vart ute efter hämd?

I sådana fall skulle han som högg med kniv nu vara på samma sida som killen som skjöt med magnum då. Det låter inte troligt. Det är nog bara nåt standariserat tjafs oss småkriminella emellan. Knark? Skulder? Vapen? Dieselsmugglingen? MC-kriminalitet? Pick your choise ...

Däremot har säkert alla inblandade i de bägge fallen koll på varandra. Den kriminella världen i Tornedalen är inte såå himla stor trots allt.

Händelseförloppena är iofs förvånande lika. I båda fallen kommer den som senare dör med ett par kompisar till sin antagonist för att göra upp och stupar efter någon slags strid å plats, utomhus. Bägge offren benämns dessutom som bästa vänner med varandra. SÅ ok då. Det ser knepigt ut och man undrar hur det egentligen fungerar där i Tornedalen.

Knivhuggningen och kopplingen till skotten i somras:

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=85654&cat=1&pageIndex=0&arkiv=F alse

Edit: Tidningen nämner svartsjuka som ett möjligt motiv.
Senast redigerad av byggare bob 2008-02-29 kl. 18:09.
Citera
2008-02-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JÄS

http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=46068
Senast redigerad av Aurora Centauro 2008-02-29 kl. 22:15.
Citera
2008-02-29, 22:15
Medlem
JÄSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Jimmy Lindgren ?
http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=46068
Japp, tänkte mest då dom nämde det i nsd att det kanske hade nåt med det att göra. Men det är nog som byggare bob säger, knark, skulder eller nånting annat.
Citera
2008-02-29, 23:19
Medlem
Paul Teutuls avatar
Är killen som dog uppvuxen på Arrendevägen?
Tror fan jag känner hans mor.
Citera
2008-02-29, 23:34
Medlem
Tror den heter arrendervägen, lite osäker. Ligger iaf parallelt med mariebergs åt sporthallssidan till. Vid hemäng ungefär.

Det har startats en minnessida nu för offret som ligger på http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=428

Vem/Vilka var/är det som sitter anhållna för detta dåd? Luleåbor?
Citera
2008-02-29, 23:38
Medlem
Paul Teutuls avatar
Då är det den grabben. Har en syrra också, väl?
Ja jävlar vad trist. Jag har inte varit in i huset sedan han började ha nån jävla långmerca liggande på gatan utanför. Totalt kaos i garaget.
Ingen högoddsare att det skulle gå åt helvete för den pojken. Tyvärr.
Citera
2008-03-01, 00:51
Bannlyst
Jag misstänker att jag eventuellt var barndomskompis alternativt gymnasievän med misstänkta gärningsmän.
Har dock inte lyckats få det bekräftat eller dementerat då många av dessa nu lever ett liv i skymundan och jag är rätt städad av mig.

Någon som vet vilka gärningsmännen misstänks vara? Ledtrådar?
Citera
2008-03-01, 00:56
Bannlyst
Någon kallade Morjärv för Tornedalen, eller?
Det ligger väl mitt mellan Luleå och Kalix och är förmodligen ett billigt och undanskymt tillhåll för kriminella.

I Tornedalen hade det blivit blodshämnd och familjen Kero hade unleashed mördarälgarna.
Citera
2008-03-01, 09:22
Medlem
Jag och offret drog aldrig jämt men det är alltid sorgligt att nån ska behöva dö på detta sätt.....
Och de pundare som gjorde det sitter nog säkert i cellen och känner sig som en rädd ensam liten flicka.
Citera
2008-03-02, 17:52
Medlem
Någon som kan dementera eller verifiera att offret och gärningsmannen hade samma förnamn och att gärningsmannen ursprunligen bodde på björks?
Citera
2008-03-02, 22:25
Medlem
Videotens avatar
Vem var det som skötte själva kniven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in