2008-02-28, 19:39
Medlem
oscarericsons avatar
tjena, sorry för felpost om det är det..

Jag satt och surfade, snackade lite på msn och liknande. Plötsligt dog skärmen.
jag tänkte "aja, men det är la bara något flipp datorn fått" och startade om den.
Precis, skärmen funkade nöjd och glad. Sitter och väntar på uppstart, kommer till "windows xp flaggan" ni vet.. Och då dör skärmen igen?!

vad är det som pågår? Kan det vara något sorts virus, eller liknande, eller är det dags att köpa en ny skärm?

tacksam för svar, snarast
Citera
2008-02-28, 19:52
Medlem
Zawaqs avatar
Har du kollat den enklaste lösningen, dvs. så att stömsladden till skärmen sitter i ordentligt?
Citera
2008-02-28, 19:53
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Har du kollat den enklaste lösningen, dvs. så att stömsladden till skärmen sitter i ordentligt?

det tar jag förgivet, då man ser uppstarten framtill "Windows Xp"
Citera
2008-02-28, 19:56
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
det tar jag förgivet, då man ser uppstarten framtill "Windows Xp"
Jag hade nämligen det problemet innan. Sladden satt inte riktigt i, så skärmen "dog" och började "leva", tills jag drog ut sladden och satte i den ordentligt igen.
Citera
2008-02-28, 19:59
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Jag hade nämligen det problemet innan. Sladden satt inte riktigt i, så skärmen "dog" och började "leva", tills jag drog ut sladden och satte i den ordentligt igen.

Okej, det ska testas omedelbart! återkommer med besked hur det gått..
Citera
2008-02-28, 20:12
Medlem
oscarericsons avatar
sitter nu vid min stationära dator, hämtade den bärbara för att se om det var skärmen det var fel på...
när jag kom tillbaka så hade skärmen startat igen, och jag hade fått upp ett felmedelande med följande text:

"Grafoldrivrutinen nv4_disp har slutat fungera normalt. Spara alla filer och starta om datorn för att återställa alla grafikfunktioner.
Nästa gång du startar om datorn kommer dialogruta som ger dig möjlighet att rapportera felet till Microsoft att visas."

Får hoppas att skärmen fungerar som den ska nu, nästa gång jag startar. Det är bara att hoppas och se, helt enkelt

jävla kneg.

EDIT: alltså, jävlar va frustrerande detta är. jävla skitdator..
den var inlämnad i sommras, pga. grafikkortet.. och nu detta igen. INET borde skjutas...

iallafall, som ni kanske märker tar jag ut mitt vrede på flashback istället för på skärmen man vill ju inte att den ska gå sönder
sjukt olägligt att detta händer precis när man ska lämna in ett arbete, plus fått ett jobb i flash... knegigt att sitta på bärbar och jobba med flash.
aja, får försöka ändå..
Senast redigerad av oscarericson 2008-02-28 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in