• 1
  • 2
2008-02-28, 19:14
Medlem
Neffins avatar
Åker på finlandskryssning inom kort och tänker ha med mig ca en gubbe tjack.. Hur pass noggrann är tullkontrollen? Brukar dom ha hundarna framme och brukar dom genomsöka folk bara sådär? Kommer ihåg de gånger jag har åkt så har det inte varit någon kontroll över huvud taget men denna gång åker jag inte Silja utan Birka cruises..
Citera
2008-02-28, 19:23
Bannlyst
Monday bar kryssning eller? isåfall står det på deras sida att dom har tullkontroll med hundar osv..
Citera
2008-02-28, 19:29
Medlem
Neffins avatar
Birka paradise, till mariehamn o tillbaka. Typ 20-timmars kryssning och jag hade inte planerat att sova ;/
Citera
2008-02-28, 19:30
Medlem
stillsams avatar
har själv jobbat på olika färjor på Östersjön och där hände det met jämna mellanrum att personer som var misstänkt narkotikapåverkade fick sina hytter genomsökta av vakterna.. Om nåt godis hittades blev polis kallad till hamnen och personen fick inte åka med båten tillbaka till sverige på morgonen :/

Drygt att stå i Mariehamn eller Åbo och fundera på hur f-n man ska ta sig hem..
Citera
2008-02-28, 19:33
Medlem
Neffins avatar
Fan va surt, aja. Blir väl att lämna skiten hemma då
Citera
2008-02-28, 19:37
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neffin

Hade ingen tanke på att skrämma upp dig, men det kan vara bra att känna till.. Är ju trots allt så att de flesta inte åker dit
Citera
2008-02-29, 12:18
Medlem
Citat:

Du behöver ju inte stå och skrika i baren att du är påtänd, knarka lite diskret bara...Hur många tror du igentligen tar droger på en technokryssning? Jag tror på MÅNGA...
Citera
2008-02-29, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subster
Du behöver ju inte stå och skrika i baren att du är påtänd, knarka lite diskret bara...Hur många tror du igentligen tar droger på en technokryssning? Jag tror på MÅNGA...
Han snacka om när han skulle gå på båten ifall det fanns tullkontroll eller ej!
Citera
2008-02-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MushIii
Han snacka om när han skulle gå på båten ifall det fanns tullkontroll eller ej!

Det jag menade var att du tror inte dom har hundkontroll på technokryssningarna? I svenssons ögon Aka "knarkkryssningar"....
Citera
2008-02-29, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subster
Det jag menade var att du tror inte dom har hundkontroll på technokryssningarna? I svenssons ögon Aka "knarkkryssningar"....
Jo tyvärr har dom det..
Citera
2008-02-29, 15:27
Medlem
Citat:
Åker på finlandskryssning inom kort och tänker ha med mig ca en gubbe tjack.. Hur pass noggrann är tullkontrollen? Brukar dom ha hundarna framme och brukar dom genomsöka folk bara sådär? Kommer ihåg de gånger jag har åkt så har det inte varit någon kontroll över huvud taget men denna gång åker jag inte Silja utan Birka cruises..

Risken är väldigt liten att de har hundar vid ingången till fartygen om det inte är som sagt Monday bar kryssning eller techno/rave anordnade kryssningar
Citera
2008-02-29, 15:34
Medlem
chaoswithins avatar
Känner ett helt gäng sopm haft med sig tjack/kola etc på kryssningar utan problem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in