• 2
  • 3
2008-04-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Skulle man kunna överdosera nikotin så att det vart dödligt? Att framställa ren nikotin och injecera räknas självklart inte, nu pratar vi överdos med endast snus och cigg.

Det uppskattas att nikotin är dödligt för människor i dosen 0.5mg - 1mg/kg.
Väger du 70kg så blir det 35mg resp. 70mg nikotin i systemet.

Nu gäller det alltså att få i sig så mycket nikotin under tidsloppet som nikotin kan förbli kvar i kroppen, vilket uppskattas vara 2 timmar.

Medelciggen ger kanske runt 1mg-2mg nikotin (även om mer nikotin finns i tobaken så brinner det mesta upp) osäker på hur mycket som överförs via snus och plåster lär väl resultera i att 2mg och uppåt absorberas över en period av tid.

Så visst.. lite enkelt så ungefär 70 cigg inom 2 timmar borde ta död på dig.. fast det kanske blir lite förluster här o där.. så släng på lite plåster och ett par snus.
Citera
2008-04-16, 19:41
Medlem
Odla egen bondtobak och gör snus/cigg av den. Sen är det bara att dra i sig så mycket som möjligt...
Citera
2008-04-16, 23:52
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Fanns något fint recept i Anarchist Cookbook om jag inte missminner mig, någon sörja av tobak som man kunde hälla i kaffe. Det där med snus i dryck är jag skeptisk till, har visserligen bara druckit Coca Cola med 3 portionssnus i. Visst, smakade lite märkligt men var inga problem att behålla i magen och kändes dessutom inget vad jag tänkte på.

Jah, en dosa grovsnus i ett glas med vatten ska dra i ett dygn, sen småkokar man vattnet tillssörjan man har kvar är "rent nikotin" (vilket förstås är löjligt, nikotin är färglöst). Jag hade ett halvt saltstop med sånt men rörde aldrig vid det då boken påstod att beröring kunde vara livsfarligt.
Hur som helst, det sägs väl att nikotinet i en snus kan döda spädbarn så frågan är väl helt enkelt besvarad.
Citera
2008-04-17, 00:22
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jah, en dosa grovsnus i ett glas med vatten ska dra i ett dygn, sen småkokar man vattnet tillssörjan man har kvar är "rent nikotin" (vilket förstås är löjligt, nikotin är färglöst). Jag hade ett halvt saltstop med sånt men rörde aldrig vid det då boken påstod att beröring kunde vara livsfarligt.
Hur som helst, det sägs väl att nikotinet i en snus kan döda spädbarn så frågan är väl helt enkelt besvarad.
Observera dock att jag inte nämnt något om sanningshalten i A.C. då den varierar rätt friskt...
Citera
2008-04-20, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Har funderat på detta ett tag. Om man köpte sig några dosor strong cut snus, och stoppade käften så pass full att man behövde ett sugrör för att få in luft, och sedan fyllde diverse andra områden med snus t ex armhålor, prutten, förhuden, öronen,näsan, naveln you name i.... Och sedan så sträckrökte man cigg på cigg med djupa halsbloss.

Skulle man kunna överdosera nikotin så att det vart dödligt? Att framställa ren nikotin och injecera räknas självklart inte, nu pratar vi överdos med endast snus och cigg.

En polare tryckte in en hel dosa general white i flabben (inte dosan ofc, utan prillorna)
De tog cirka 2 minuter sen däcka han
Citera
2008-04-20, 17:19
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackidioten
En polare tryckte in en hel dosa general white i flabben (inte dosan ofc, utan prillorna)
De tog cirka 2 minuter sen däcka han

Åhfan! Snusar han och är van vid nikotinet eller är han inte van vid nikotin?
Citera
2008-04-20, 18:43
Bannlyst
Han hade snusat i cirka ett år så han är ganska van.
Senast redigerad av Tjackidioten 2008-04-20 kl. 18:46.
Citera
2008-04-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chubs
Det uppskattas att nikotin är dödligt för människor i dosen 0.5mg - 1mg/kg.
Väger du 70kg så blir det 35mg resp. 70mg nikotin i systemet.

Nu gäller det alltså att få i sig så mycket nikotin under tidsloppet som nikotin kan förbli kvar i kroppen, vilket uppskattas vara 2 timmar.

Medelciggen ger kanske runt 1mg-2mg nikotin (även om mer nikotin finns i tobaken så brinner det mesta upp) osäker på hur mycket som överförs via snus och plåster lär väl resultera i att 2mg och uppåt absorberas över en period av tid.

Så visst.. lite enkelt så ungefär 70 cigg inom 2 timmar borde ta död på dig.. fast det kanske blir lite förluster här o där.. så släng på lite plåster och ett par snus.
då klarar man ändå rätt mycket, fast du lär ju ändå få cancer om du tar halva dödsdosen.
Citera
2008-04-21, 09:59
Medlem
frippe89s avatar
ja det går nog ,, en polare till mig åket in på sjukhuset för koffein överdos
Citera
2008-04-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munah
...fast du lär ju ändå få cancer om du tar halva dödsdosen.
Nej då.
Citera
2008-04-21, 17:00
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frippe89
ja det går nog ,, en polare till mig åket in på sjukhuset för koffein överdos
Koffein är förvisso fan så mycket lättare att överdosera, bara att mosa i sig en burk receptfria koffeintabletter...

Edit: Stavfel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in