• 1
  • 2
2008-02-28, 17:53
Medlem
otukts avatar
Jag tänkte överaska en överlevande från "förintelsen" med lite argument om förintelsen . Han säger sig fått sina föräldrar dödade i en av Auschwitzlägrets gaskammare. Vad ska jag säga? Ska jag bara komma fram till hans fru och barn och tok konfrontera han? Och skrika; Aha! Din fitta! Du reser bara runt och hittar på historier och får betalt av ZOG! Ni bara ljuger! Dina föräldrar dog aldrig i nån gaskammare! va?
Citera
2008-02-28, 17:57
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Jag tänkte överaska en överlevande från "förintelsen" med lite argument om förintelsen . Han säger sig fått sina föräldrar dödade i en av Auschwitzlägrets gaskammare. Vad ska jag säga? Ska jag bara komma fram till hans fru och barn och tok konfrontera han? Och skrika; Aha! Din fitta! Du reser bara runt och hittar på historier och får betalt av ZOG! Ni bara ljuger! Dina föräldrar dog aldrig i nån gaskammare! va?
I och med att han icke påstår sig ha upplevt det själv, kan det vara ett rykte han faktiskt tror på. Om man skall avslöja en livslögn bör man gå lite varsamt framt. Om han däremot reser runt i skolor, eller på något sätt tjänar pengar på det är naturligtvis situationen en annan, och då bör du självfallet konfrontera honom.
Citera
2008-02-28, 20:13
Medlem
otukts avatar
Jag beslutar mig att inte konfrontera honom med att hans föräldrar inte dog i Auschwits. För det vore fel, oomtänksamt, bizarrt och lögnaktigt .

Är det någon här som har konfronterat en överlevande på liknande sätt?
Citera
2008-02-28, 21:52
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopsfinger
I och med att han icke påstår sig ha upplevt det själv

Om man skall avslöja en livslögn

Du menar att han inte var med inne i gaskammaren själv, eller?

Men om han såg föräldrarna ledas bort, tvingades ta av sig kläderna och föras in i byggnaden med kolvslag, därifrån skriken strax senare startade.....
Är det då inte du som levat och lever i en livslögn?

/VV
Citera
2008-02-28, 21:56
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Jag beslutar mig att inte konfrontera honom med att hans föräldrar inte dog i Auschwits. För det vore fel, oomtänksamt, bizarrt och lögnaktigt .

Är det någon här som har konfronterat en överlevande på liknande sätt?

Jag talade med en tysk som satt i Buchenwald.
Han sade inget om gas. 'Bara' att man där avrättade folk som kom dit med tåg medelst nackskott.
In i ett rum och av med kläderna.
Sedan tandläkaren.
Sedan in i ett rum där man sköt dom i nacken.
Sedan ner med kropparna i små vagnar som puttades på smalspårig räls direkt till krematoriet.

Denne tysk satt inne pga av att han var socialdemokrat.

/VV
Citera
2008-02-29, 11:19
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Du menar att han inte var med inne i gaskammaren själv, eller?

Men om han såg föräldrarna ledas bort, tvingades ta av sig kläderna och föras in i byggnaden med kolvslag, därifrån skriken strax senare startade.....
Är det då inte du som levat och lever i en livslögn?

/VV
Att ovanstående tramsinlägg icke raderas är beklakligt, men jag får väl då helt enkelt svara som så att det finns ingen indikation på att det skulle förhålla sig på ovanstående vis. Några dokumentära bevis på gaskammare finns icke, så detta är uteslutet. Hur det förhåller sig i detta fall vet vi ju inte, då TS har givit oss väldigt knapphändig information. Så, TS, ta nu och utveckla dina tankebanor så vi alla begriper hur situationen ser ut!
Citera
2008-02-29, 12:09
Medlem
Citat:
Att ovanstående tramsinlägg icke raderas är beklakligt, men jag får väl då helt enkelt svara som så att det finns ingen indikation på att det skulle förhålla sig på ovanstående vis. Några dokumentära bevis på gaskammare finns icke, så detta är uteslutet. Hur det förhåller sig i detta fall vet vi ju inte, då TS har givit oss väldigt knapphändig information. Så, TS, ta nu och utveckla dina tankebanor så vi alla begriper hur situationen ser ut!

Det är inte allenarådande avgörande för om det har funnis gaskammare som använts för dödande av människor i massgassningar, om det finns dukumentära bevis på detta eller inte. Det avgörande är vad man har kunnat samla i olika indicier som tyder på detta, och hur stort bevisvärde detta kan sammanslaget kan få. Till det kommer alltså div. dokumentation, vittnesmål, fynd på aktuella platser m.m.

Eller menar du att bara för att en sak inte finns dokumenterad så existerar det inte trots att det ligger framför näsan på dig? I så fall har vårt rättsystem i nästan varje dom dömt oskyldiga. För du menar väl inte att det finns konkreta dukumentära bevis på alt från cykelstölder, våldtäkter, rån, mord, smuggling, försäkringsbedrägerier m.m?

Dr Tinnitus
Citera
2008-02-29, 12:17
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

"I och med att han icke påstår sig ha upplevt det själv, kan det vara ett rykte han faktiskt tror på."

Så skrev du i det inlägget jag citerade.
Menar du verkligen att om han inte skrev någonting alls, vilket var fallet, så är det din tolkning som gäller?

Varför skulle 'det kan vara ett rykte' vara bättre än min hypotetiska story?
Är du verkligen så självupptagen att det bara är din egen lilla värld du lever i som är dominerande över omgivningen?

/VV
Citera
2008-02-29, 12:18
Medlem
Dharmas avatar
om nu trådstartaren skulle prata med judar vars föräldrar har varit med under andra världskriget så förstår jag inte varför denne inte skulle kunna visa samma respekt som för vilken medmänniska som helst.

Är det bara för att dessa personer är judar så säger det nog mer om din intelligens och sociala status än vad du själv tänkte när du postade den här tråden.

Det hade varit en annan sak om dennes föräldrar hade varit vakter på ett koncentrationsläger och denne hade varit väldigt stolt över sina föräldrar varpå denne skryter med hur många judar som gasades under hans föräldrars överinseende

Förövrigt måste jag säga att jag snart spyr på alla dessa diskussioner där folk hävdar att förintelsen inte har ägt rum såsom den framställs.
visserligen finns det judar som gör vinklade dokumentärer men det finns också nazisternas egna inspelningar från koncentrationslägren.

Som sagt, kamma dig, sök ett jobb och skärp till dig
Citera
2008-02-29, 12:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Några dokumentära bevis på gaskammare finns icke,

Måste det finnas dokumentära bevis för samtliga historiska händelser för att du skall tro på dom?
Vad kan du tänka dig att släppa igenom trots att det inte finns några dokument som bevisar händelsen?

/VV
Citera
2008-02-29, 12:21
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Måste det finnas dokumentära bevis för samtliga historiska händelser för att du skall tro på dom?
Vad kan du tänka dig att släppa igenom trots att det inte finns några dokument som bevisar händelsen?

/VV

Det finns snarare dokumentära bevis på att det fanns gaskammare, vissa är bara för korkade för att fatta det
Citera
2008-02-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Det finns snarare dokumentära bevis på att det fanns gaskammare, vissa är bara för korkade för att fatta det

Jag är helt inne på din linje, då det finns massor med dokumentation från SS m.m. som tydligt visar att det var div. "fuffens" med de utåt så oskyldiga krematorierna och lägrena.

Ett av de allra enklaste men ändå tydligaste för att nazisterna inte hade rent mjöl i påsen med vissa läger och dess gaskammare var ju det dokumentära faktum att man fick Degesh att ta bort indikatortillsatsen i Zyklon B som gav den en skarp lukt som varning för att den var farlig. Det fanns lag på att sådan tillsats skulle finnas i produkten, men den lagen körde alltså nazisterna över och beordrade Degesh att ta bort tillsatsen.

Då blir frågan. Vilken annan trovärdig anledning till detta finns det, än att avsikten var att människor som exponerades för gasen inte skulle ana oråd innan de var för sent? Eller för att en luktfri Zyklon B skulle ge mindre panik i gaskammaren än om den hade en skarp lukt?

Jag kan inte se en enda annan vettig anledning för detta, för gasar man baracker och andra utrymmen frän skadedjur så finns all anledning att ha tillsatsen. Likaså vid gasning av kläder från ohyra.

Dr Tinnitus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in