2008-02-28, 16:10
Medlem
Först fungerade dom inte alls... men lyckades snoka reda på någon drivrutin som fick ljudet att fungera. Men nu låter det knappt något.. vad ska jag göra? Kan ha på högsta volymen men det låter bara pyttelite.. tycker jag har kollat alla kontrollet och dom står på max. alltså i datorn.. inget ljud som är av eller så.

hjälp
Citera
2008-02-28, 16:14
Medlem
pitchbox9s avatar
Har inget konkret svar på din fråga men jag googlade på ditt problem - kanske kan hjälpa dig.
Citera
2008-02-28, 16:38
Medlem
jag vet det kan bli dämpat ljud ifall man har kopplat in i fel ingång... men jag har testat alla andra ingångar och det är bara i den jag har nu som det kommer musik ur.. dom andra är det tyst i.
Citera
2008-02-29, 08:08
Medlem
vill verkligen få dessa att fungera... borde väl finnas någon som kan något om detta?
Citera
2008-02-29, 14:36
Medlem
Naxiors avatar
Har samma problem på mitt moderkort, dock köpte jag bara ett Usb Ljudkort från Kjell & Co för 149kr, och nu funkar de felfritt, dp jag har en förstärkade inkopplad så blir de inte precis ngn försämring vad jag märkte..
Citera
2008-03-02, 11:39
Medlem
okej... men det är ju en "plupp" kontakt på denna så jag kan inte koppla in den i USB, eller göra som du och köpa ett usb-ljudkort.. eller missförstår jag något nu? är inte så duktig på datorer. Men ersätter man det USB-ljudkortet med det man har? får man inte mycket sämre ljudkort då?
Citera
2008-03-02, 12:44
Medlem
Naxiors avatar
De jag jusst köpte är ett USB-ljudkort (149kr), jag märker ingen sklinnad för jag har förstärkaren kopplad till datan.. men jag har prövat utan förstärkaren, och tyckte de va liknande ljud från de som kom ut ur mitt moderkort iaf..
Citera
2008-03-03, 09:13
Medlem
jag får nog lämna tillbaka högtalarna, köpte dom i torsdags och tänkte jag skulle kunna få lyssna lite musik i helgen. men jag är inte datakunnig och detta går fan inte.. har försökt så mycket så nu ger jag upp. blir så arg....om man inte kan något så ska man tydligen inte ha dator för det går inte att lösa saker och ting.
Citera
2008-03-03, 10:21
Medlem
Naxiors avatar
Tråkigt att höra att de inte lyckades =/ Men du kan ju alltid fråga dom där du köpte dom?
Citera
2008-03-03, 11:43
Medlem
Nickols323s avatar
gå in på volymkontrollen (dubbelklicka på högtalaren i nedre högra hörnet) Och kolla att wave står på max.
Citera
2008-03-04, 13:07
Medlem
naxior, tror inte att dom som sålde högtalarna (elgiganten) kan hjälpa mig så mycket vad som är för fel med min dator, tyvärr...

Nickols, jooo jag har gjort det. har kollat så allting är "på" och högst upp på alla mätare.. =\ visst jag kan ha missat NÅT. men jag har vart in på varenda ställe och inställningar och på avancerat för att kolla om det är något jag kan ändra på eller ställa in men ikket. testat installera drivrutiner, det fick ljudet att ens höras i datorn, för det hördes ingenting alls i början. men visst, det kanske är fel drivrutiner eller något annat som behövs.. vad vet jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in