2008-02-28, 14:40
Medlem
Porsennas avatar
Kommer ihåg att jag såg en sändning från hockey-VM år 1989, och i bildrutans hörn såg jag återigen en man som jag tidigare sett många gånger. Det var en man som klädde sig i de blå-gula färgerna och gick på sverige matcher med en vit megafon. Jag såg honom "live" två gånger; på sweden hockey games (då en ung Paul Kariya var med och spelade för Kanada i globen), samt på en idrottsmässa i Älvsjö där en idrottsförening från Västerbotten, som jag var med i, deltog. Jag minnas att han stod med sin megafon och hejade fram Sverige, och det redan innan en handbollsmatch som skulle spelas på kvällen mellan "Bengans"-Sverige och Danmark.

Vart tog han vägen, är det någon annan som sett honom, lever han?
Citera
2014-05-05, 10:28
Medlem
Nermans avatar
Jag Bumpar tråden.
Jag såg en repris för ett tag sedan hos en god vän som hade alla Sveriges matcher på VHS. Ska kolla igenom den igen och se om jag hittar klapphattsultrasen.
Citera
2014-05-07, 00:07
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Den legendariske hejaklacksledaren som man såg på alla landskamper i fotboll, hockey, handboll, DC-matcher mm på 1980- och 1990-talet hette väl Hasse Hansson, om jag minns rätt. Jag tror att han är död sedan fem-tio år tillbaka.

Här flimrar han förbi när Patrik Sjöberg just har slagit världsrekordet på Stadion 1987. Det är han som så gärna vill ge en flagga till Sjöberg, men som inte lägger märke till honom och nästan springer ned honom...

http://www.youtube.com/watch?v=xo56swo_FFc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in