• 1
  • 2
2008-02-28, 14:34
Avstängd
volvo 240s avatar
Jag verkligen avskyr IE 7 och tycker det är fullständigt använderOvänligt och jobbigt. Sakner många grejer som IE 6 har.

Så hur får jag bort skiten? Kan inte instalelra IE 6 för den tycker att jag har en enyare version och då kan installationen inte slutföras.
Citera
2008-02-28, 14:36
Medlem
Jag vet inte direkt hur man gör (använder FF) Men testa avinstallera IE7 om du laddat ner IE6 och sen installera IE6
Citera
2008-02-28, 14:53
Medlem
hotshoots avatar
kontrollpanelen / läggtill ta bort prg / avinstallera ie7 så får du ie 6 automatiskt, fick ja i allafall när jag tröttnade på ie7
i xp
Citera
2008-02-28, 15:19
Medlem
Flamespectres avatar
Tror den här länken kan hjälpa dig:

http://tredosoft.com/Multiple_IE

Inget jag använt själv men det borde funka.
Citera
2008-02-28, 22:49
Medlem
Du borde verkligen, verkligen inte gå tillbaka till IE6. Anledningarna är för många för att räknas upp här, men jag är säker på att vad du är ute efter finns till IE7, Firefox eller Opera i vilket fall som som alla tre är bättre alternativ än skräp-IE6.
Citera
2008-02-29, 08:47
Avstängd
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Du borde verkligen, verkligen inte gå tillbaka till IE6. Anledningarna är för många för att räknas upp här, men jag är säker på att vad du är ute efter finns till IE7, Firefox eller Opera i vilket fall som som alla tre är bättre alternativ än skräp-IE6.
Nej vberklgien inte, testat alla de andra webläsarna du nämner och gillar de inte alls.

Avinstallerat nu, ska se om ja får tillbaks IE 6.
Citera
2008-02-29, 11:32
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nej vberklgien inte, testat alla de andra webläsarna du nämner och gillar de inte alls.

Men herregud, IE6 är ju jätteosäker, är nerlagd och tillhör förra generationens operativsystem.
Ska du sedan posta om att du fått massa skit i forumet för att du använder en webbläsare som är nerlagd och inte har några säkerhetsuppdateringar alls. Ska du fortsätta med XP i all framtid med? Du behöver tillåta dig att ta till dig ny teknologi och ny mjukvara, om du inte gör det riskerar du att hamna långt långt efter.
Citera
2008-02-29, 11:46
Medlem
jamesbondes avatar
IE6 är helt klart min favorit också. IE7 med sitt "surfa med skitlöjliga flikar" suger getpung. Se till att stänga av funktionen uppdatera automatiskt när du fått IE6.
Citera
2008-02-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
IE6 är helt klart min favorit också. IE7 med sitt "surfa med skitlöjliga flikar" suger getpung. Se till att stänga av funktionen uppdatera automatiskt när du fått IE6.

Är du seriös nu, eller ironisk? Flikar är ju det bästa som har hänt webbläsarna på länge... Inte fan vill man ha tio fönster öppna...

IE6 är skit. IE7 är inget vidare. FF är ok. Opera är oslagbart. =)
Citera
2008-02-29, 13:02
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Du kommer få tillbaka IE 6
Citera
2008-02-29, 13:03
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Men herregud, IE6 är ju jätteosäker, är nerlagd och tillhör förra generationens operativsystem.
Ska du sedan posta om att du fått massa skit i forumet för att du använder en webbläsare som är nerlagd och inte har några säkerhetsuppdateringar alls. Ska du fortsätta med XP i all framtid med? Du behöver tillåta dig att ta till dig ny teknologi och ny mjukvara, om du inte gör det riskerar du att hamna långt långt efter.

Han/Hon tar troligen risken (Förstår inte att folk fortfarande vill sitta med IE 6 men men)
Citera
2008-02-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Insane
Han/Hon tar troligen risken (Förstår inte att folk fortfarande vill sitta med IE 6 men men)

Det är inte en risk, det är fan likvärdigt med att aktivt installera virus och allehanda otyg på sin dator.

Flikar går att avaktivera om man nu gillar 2041231 webfönster som ska trängas med alla andra program i aktivitetsfältet, men saker som konfigurerbart sökfält och åtminstone popup-blockerare (för att inte nämna adblock!) förstår jag inte hur man kan aktivt välja bort! Det är dock inte mitt problem. En zombiedator som skickar spam till mig är det däremot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in