Till mitt försvar så kan jag säga att dom sålde ut Blå Bands tomatbearnaise till halva priset, o på det paketet så tipsade dom om att man kunde piffa till den med vitlök o koriander.... o eftersom det inte är "riktig" bea så trodde jag det var okej med er om jag gjorde så.... skulle ju aldrig göra så med riktig bea!
On topic: sk nu börja marinera min fläskkarré med följande ingredienser:
1 tsk koriander, malen
1 msk garam masala
1 paket saffran
1 tsk paprikapulver
1 msk ingefära, riven
1 st vitlöksklyfta(or)
1 st chili röd, torkad
2 msk Limejuice
1 msk olja
1 dl yoghurt naturell
köttet ska dra minst ett par timmar, sen grillas några min per sida.
Detta serveras med ris o grönsallad
recept från Tasteline
Låter som en god marinad till fläsk, förutom oljan möjligtvis.
Har hänt nån gång att jag ätit räkor framför datorn. Funkar om man tar en kökshandduk i knät och torkar sig noga. Sen brukar jag skala ca fem i taget enligt principen fyra åt mig, en åt katten
Just nu steker jag pannkaka.
Hittade en påse pannkakspulver på den lokala affären- rekommenderas starkt trots white trash-varning. Kostar endast 20 spänn och räcker bra länge så man sparar en liten slant där!
Har en stor potatis bakandes i ugnen. Skall avnjuta den med smör, gräddfil, löjrom och ishavsröra. Som dryck tar jag en halvflaska Mateus, måste vara lite måttfull när det är arbetsdag imorgon
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!