2008-02-27, 21:02
Medlem
getosts avatar
Jag försöker döpa mappar jag skapar, men får hela tiden svaret: "The file or folder does not exist".

Provade direkt under nedladdning av ett program då jag ville skapa ny mapp i en annan, och sedan döpa den. Fick då detta svar.
Provade sedan att gå in i Utforskaren och skapa en ny mapp där och döpa den - får samma svar.

Slutsats: det går inte döpa mappar som skapas, och inte heller döpa om färdiga mappar som döpts tidigare.

Någon som har tips på en smidig lösning här?
Citera
2008-02-27, 21:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Det kan inte vara så att du hittat på en sådan lång sökväg till din mapp att den blir för lång ?

Prova att skapa en mapp direkt under c:\
Citera
2008-02-27, 23:30
Medlem
Alutechs avatar
Om det är jätteviktigt och du inte kan lösa problemet på annat sätt, så kan du ju prova starta i felsäkert läge...
Citera
2008-02-28, 12:35
Medlem
getosts avatar
Att det är "jätteviktigt" att kunna döpa en mapp begriper nog de flesta. Hur vet man annars var filer av olika slag finns?

Nej, jag har bara gjort som jag normalt gör - klickat i mappens namnruta och skrivit in ett enkelt namn typ: "Musik" eller vad somhelst i ett enda och enkelt ord.

Nu får ju alla mappar heta "Ny Mapp", "Ny Mapp1", "Ny Mapp2"...osv.

Ingen som vet hur man kan komma åt problemet?
Citera
2008-02-28, 12:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getost
Att det är "jätteviktigt" att kunna döpa en mapp begriper nog de flesta. Hur vet man annars var filer av olika slag finns?

Nej, jag har bara gjort som jag normalt gör - klickat i mappens namnruta och skrivit in ett enkelt namn typ: "Musik" eller vad somhelst i ett enda och enkelt ord.

Nu får ju alla mappar heta "Ny Mapp", "Ny Mapp1", "Ny Mapp2"...osv.

Ingen som vet hur man kan komma åt problemet?
Är det så över hela hårddisken eller bara på ditt skrivbord eller i "Min musik" katalog ?

Som sagt prova direkt på c:\ först...
Citera
2008-02-28, 17:37
Medlem
getosts avatar
Fann lösningen på problemet här:
http://www.winvistaclub.com/t46.html

Tydligen en registerfil som ibland ställer till det i Vista.
Citera
2008-02-28, 18:38
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Det finns även vissa namn som är förbjudna att använda i windows, t.ex "prn"
Citera
2009-09-15, 12:18
Medlem
Jag har oxå det problemet och gick in på den länken som "getost" la ut. Förstod ingenting där. Datorer är inte min starka sida
Hur ska jag göra? Hjälp
Citera
2009-09-15, 18:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto